Magyarországon olcsóbbak az élelmiszerek
Az Eurostat közzétette a 2019-es, fogyasztási cikkek és szolgáltatások árairól szóló elemzését. Ez alapján Magyarország az uniós átlaghoz képest olcsóbban kínálta a termékeit, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.
Az Eurostat elemzése szerint 2019-ben a fogyasztási cikkek és szolgáltatások árszínvonala nagymértékben különbözött a 27 tagállam között, írta meg a NAK. Az elemzés pontok alapján értékel, az uniós átlag jelenti a száz pontot. Ez alapján a legmagasabb árszint Dániában volt tapasztalható, ahol az Európai Unió átlagának 141%-át mérték, valamint Írországban 134%-kal, Luxemburgban 131%-kal, Finnországban 127%-kal és Svédországban 121%-kal. A skála másik vége, a legalacsonyabb árszint 53%-kal Bulgáriában és 55%-kal Romániában volt tapasztalható. A legdrágább és a legolcsóbb termékek között közel háromszoros volt az eltérés. Magyarország 65 ponttal a lista végéhez tartozik.
2019-ben Dániában voltak a legdrágábbak az élelmiszerek, míg a legolcsóbbak Romániában. Dániában közel kétszer olyan magasak az élelmiszerárak, mint Romániában. A dánok 129%-ot, Luxemburg és Ausztria 124%-ot, míg Románia 66 %-ot és Lengyelország 70%-ot ért el az uniós élelmiszerek átlagáraihoz képest.
Az alkoholok és dohánytermékek 75%-os és az éttermek és szállodák 62%-os árát tekintve Magyarország a legolcsóbb országok közé tartozik, míg az élelmiszerek piacán (az alkoholokat nem nézve) 85%-ot ért el az EU-s átlaghoz.
Az Eurostat részletes elemzése itt olvasható.
(agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Törökországban lassult a kiskereskedelmi eladásnövekedés májusban éves szinten
Törökországban 5,8 százalék, 2022 júliusa óta a legkisebb ütemű volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >