Magyarországon nőtt az élelmiszer-kiskereskedelemben az eladás értékben is, mennyiségben is, a negyedik negyedév során
A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem trendjei felzárkóztak az európai átlaghoz. Hazánkban élelmiszerből, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból értékben 5, mennyiségben 1 százalékkal többet adtak el a boltok a negyedik negyedév során, mint egy évvel korábban, hasonlóan huszonegy európai ország átlagához. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
Kedvező trend, hogy amíg nálunk az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum mennyiségi eladása a tavalyi második és harmadik negyedévben csökkent, az előző évhez képest 2-2 százalékkal, addig a negyedik negyedév során 1 százalékkal növekedett.
A mennyiségi forgalom magyarországi plusz 1 százalékos trendje azért is örvendetes, mert tíz másik országban kevesebb árut adtak el, negyedéves összehasonlításban: mínusz 1-3 százalékot regisztrált a Nielsen Ausztria, Finnország, Görögország, Hollandia, Írország, Nagy-Britannia, Olaszország, Svájc mellett Csehországban és Dániában.
Az átlagár hazai 4 százalékos emelkedése 1-1 százalékponttal alacsonyabb, mint a második és harmadik negyedév során mért egyaránt 5 százalék.
„Európa-szerte növekszik a boltok bevétele, és ebben egyre fontosabb szerepet játszik, hogy emelkednek az árak” – állapítja meg a Nielsen tanulmánya. – „A drágulás üteme 2010. eleje óta minden negyedévben nagyobb lett”.
Az élelmiszerüzletek átlagárai legnagyobb mértékben Törökországban nőttek, 12 százalékkal. Utána Finnország következik 6, majd Csehország, Hollandia, Nagy-Britannia és Szlovákia 5-5 százalékos drágulással. Csökkenést a többiek közül csak Svájcban mértek, mínusz 2 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Future Talks Krizsó Szilviával – Indul a Trade magazin Business Podcastja!
Vágyott már arra, hogy egy időgépbe ülve tisztán lássa a…
Tovább olvasom >KSH: februárban 5,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Februárban a nyers adat szerint 5,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,9…
Tovább olvasom >KSH: márciusban 3,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal magasabbak voltak az…
Tovább olvasom >