Magyarországon értékben is, mennyiségben is csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma
Magyarországgal együtt 10 fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem értékben mért forgalma 2009. utolsó negyedévében, 2008. hasonló időszakához mérten – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
A vizsgált 21 európai ország közül, a tavalyi negyedik negyedévben, értéket tekintve a következő országokban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma, ez előző október-decemberi időszakhoz képest: Írország és Szlovákia (6-6 százalék), Csehország (4), Finnország (3), Portugália (2), Dánia, Görögország, Magyarország, Németország és Olaszország (1-1).
Mennyiségben számolva hazánkkal együtt hat országban regisztrált mínuszt a Nielsen.
Dániában, Görögországban, Írországban és Szlovákiában 1-1 százalékkal kevesebb napi fogyasztási cikket adtak el legutóbb október-decemberben, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban. Csehországban pedig 2, Magyarországon 4 százalékkal csökkent a forgalom.
Az infláció az európai országokban átlagosan 1,3 százalék maradt a negyedik negyedévben, míg a teljes múlt évi mutató 1,5 százalék. A defláció folytatódott, azaz csökkentek az átlagárak a negyedik negyedévben, tavalyelőtt október-decemberhez képest például Írországban 6, Finnországban és Portugáliában 5-5, Szlovákiában 4, Csehországban pedig 2 százalékkal.
A vizsgált 21 európai ország átlagát tekintve, nominálisan 3 százalékkal növekedett az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma, mind a negyedik negyedévben, mind a teljes 2009. évben. Ez kedvezőbb trendet jelez, mint az USA plusz 0,6 százaléka a teljes évben, és mínusz 0,6 százaléka október-decemberben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >