Magyarországon az egészségipar adja a GDP közel 10 százalékát
Magyarországon az egészségipar és azon belül a gyógyászat, a gyógynövényipar, a gyógyszergyártás és a biotechnológia adja a nemzeti össztermék (GDP) közel 10 százalékát. Ez az ágazat egy dinamikusan fejlődő iparág – mondta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.
Hozzátette: Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és kínai kollégája kedden írnak alá egy szándéknyilatkozatot az egészségipari együttműködésről, ezen felül pedig megállapodásokat kötnek még egyetemek közti és vállalati együttműködésekről, utóbbiak konkrét beruházásokat jelentenek. A gyógyszeripar, az egészségipar óriási beruházásokat igényel, ezért mindenképpen meg kell találni azokat a financiális lehetőségeket, amelyekkel ezek a beruházások megvalósíthatóak – mondta. Egyúttal arra is rámutatott, hogy Magyarországon a kutatás-fejlesztési ráfordítások mintegy fele a gyógyszeriparban történik.
Lepsényi István közölte: Magyarország és Kína azért tud együttműködni az egészséggazdaságban, azon belül a gyógyszeripar, az orvosi műszergyártás, a genetika és a biotechnológia területén, mert hasonló a két ország piaci szerkezete.
Az államtitkár kiemelte: a magyar fejlesztések és termékek a világon mindenhol versenyképesek. Az orvosi műszergyártásban több mint 200 magyar vállalkozás dolgozik, ez az ágazat adja a magyar export 3 százalékát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM-helyettes államtitkár: a Budapest-Brassó járat indítása mindkét város számára fontos lépés
A Budapest-Brassó járat indítása mindkét város és mindkét ország számára…
Tovább olvasom >NGM: látványosan nőtt a hazánk iránti turisztikai érdeklődés
A turisztikai ágazat rendkívül látványos májusi eredményeihez a pünkösdi hosszúhétvége…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: meghatározó szerepet játszik a gépipar az iparfejlesztésben
A gépipar fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy Magyarország 2030-ra az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >