Magyar részvétellel megkezdődött a Fitur Madridban
Magyarország részvételével vette kezdetét szerdán Madridban Európa egyik legrangosabb nemzetközi turisztikai vására, a Fitur, amelyen öt napon át, a világ minden tájáról összesen 165 ország és régió mutatkozik be a szakmai és a civil közönségnek.
A több mint 57 ezer négyzetméteren, összesen nyolc pavilonban zajló eseményre több mint 223 ezer látogatót várnak a szervezők a hétvégéig. A kiállító országok helyi jellegzetességeikkel igyekeznek felhívni magukra a figyelmet: a japán standnál gésák segítségével lehet kimonót próbálni, Portugália borkóstolóval készült, a Magyar Turizmus Zrt. által létrehozott magyar standon pedig látványpékséget rendeztek be, ahol frissen sütött kürtőskalácsot kínálnak az érdeklődőknek.
A nyitónapon tartott sajtótájékoztatón Németh József, a Magyar Turizmus Zrt. spanyolországi külképviseletének vezetője elmondta: a Fitur különlegesnek számít az európai expók között, mivel ez az egyetlen, amely kaput nyit Dél-Amerika felé, és ez jó lehetőség a Magyarországot képviselő irodák számára is a kapcsolatteremtésre.
A spanyol turisták körében már egyre népszerűbb Magyarország: tavaly november végéig több mint 141 ezren választották úti céljuknak, többen mint 2014-ben összesen – jegyezte meg.
Győri Enikő madridi magyar nagykövet szerint Magyarország kulturális és gasztronómiai kínálata, illetve fürdőkultúrája miatt vonzó a spanyolok számára, ráadásul a közvetlen légi összeköttetés miatt könnyen el is érhető. Megemlítette, hogy márciustól az Iberia légitársaság ismét járatot indít Budapestre és a fapados légitársaságok is újabb spanyol városokkal kapcsolják össze a magyar fővárost, ami további növekedést jelenthet a spanyol turisták számában is.
Magyarországra más országokból is egyre többen látogatnak el, a nemzetközi turistaérkezések száma 19,1 százalékkal nőtt 2015 első háromnegyed évében – ismertette a legfrissebb adatokat Somogyi Zoltán, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) főtitkár-helyettese. Mint mondta, a magyarországi növekedés meghaladja az európai és a világon tapasztalt mértéket, előbbi 5,1 százalékos, utóbbi 4,4 százalékos volt tavaly szeptember végéig.
Spanyolországban is nőtt a beutazó turisták száma: a dél-európai ország november végéig 64,6 millió turistát fogadott, három millióval többet, mint egy évvel korábban. Ezzel Spanyolország a harmadik a turistacélpontok ranglistáján Franciaország és az Egyesült Államok mögött. (MTI, Fehér Krisztina)
Kapcsolódó cikkeink
Így buliznak egy madridi áruház dolgozói
A koronavírus-járvány miatt Madrid utcái is elnéptelenedtek, kevesen mozdulnak ki…
Tovább olvasom >Boltot nyitott Madridban az Aliexpress
Madridban nyitotta meg első európai Aliexpress-üzletét az Alibaba. A 740…
Tovább olvasom >Spanyolország, a fenntartható borok földje
Jó borok tekintetében Spanyolország minden kétséget kizáróan a világelsők között…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >