Magyarország dobogós a Chaine Ifjúsági Szakács Világbajnokságon
A METRO kiemelt partnerként támogatta a Chaine Ifjúsági Szakács Világbajnokság megrendezését, melynek idén először Magyarország adott otthont. Az ifjú szakácstehetségeket felvonultató nemzetközi verseny helyszíne a METRO Gasztroakadémia volt, a fiatal séfek a METRO által biztosított különleges alapanyagokból állították össze menüsoraikat.
A párizsi székhelyű Chaine Des Rotisseurs a világ legrégibb, legnívósabb és legnagyobb gasztronómiai egyesülete, amely elkötelezett híve az igényes, tradíciókat megtartó, de akár merésznek tűnő, innovatív újításokat is felvállaló magas szintű gasztronómiának.
A világszervezet a Bocuse d'Or szakácsversenyhez hasonlóan rendez világbajnokságot az ifjú szakácstehetségek fejlődésének elősegítésére és nemzetközi megmérettetésére. A világbajnokságokon résztvevő 27 év alatti szakácsok kiváló, többszörösen díjazott – nem egy esetben Michelin-csillagos – éttermekben dolgoznak, a nemzetközi zsűri pedig válogatott, elismert gasztronómiai szakemberekből áll.
A 2015-ös Jeunes Chef Rotisseurs Ifjúsági Szakács Világbajnokság megrendezésének jogát a magyar Chaine Des Rotisseurs Egyesület egy többfordulós pályázati eljárás győzteseként kapta meg, így a verseny Budapesten kerülhetett megrendezésre 2015. szeptember 11-én.
A verseny technikai lebonyolításáról Kovács-Siklósi Lázár (Lázár Chef), Conseiller Culinaire, az 1997-es világbajnokság 3. helyezettje gondoskodott. A helyszín kialakítására vonatkozó szigorú előírásoknak egyedül a METRO Gasztroakadémia felelt meg, a kiegészítő eszközöket és berendezéseket a verseny sikeres lebonyolításához a Whirlpool, a Progast, a Thermomixer és a Kárpátia Étterem biztosította. Az ételek felszolgálásában a Budapesti Gazdasági Főiskola hallgatói segédkeztek.
A nemzetközi Ifjúsági Szakács Világbajnokság különlegessége még, hogy a versenyzők nem egy alaposan begyakorolt menüsort készítenek, hanem a fogadó ország kiváló minőségű alapanyagaiból összeállított, és csak a verseny kezdetekor bemutatott „meglepetéskosár” (black box) tartalmának kötelező felhasználásával kell alkotniuk egy 3 fogásból álló menüsort.
„A black box alapanyagai között idén a Magyarországon tenyésztett kecsege és szarvas, az itt termelt ördögszekér gomba, sütőtök, besztercei szilva, libamáj, továbbá fehér Valrhona csokoládé szerepelt, melyeket ilyen magas minőségben kizárólag a METRO áruházakban lehet beszerezni. A különleges összetevők sorát gazdagította az itt bemutatkozó magyar fekete kaviár is. Az alapanyagok nagy kihívást jelentettek a versenyzőknek, de szép és igazán látványos versenyzést láthattunk, a szakértő nemzetközi zsűrit pedig lenyűgözte a meglepetéskosár változatossága és kimagasló minősége” – árulta el Lázár Chef.
A meglepetéskosárban elhelyezett hungarikum termékek és a további, kiváló minőségű magyar alapanyagok lehetővé tették azt is, hogy képet kapjunk arról, hogy az ifjú külföldi séfek hogyan dolgozzák fel a magyar ízeket, milyen ételkreációkat készítenek azokból: az ausztrál, a francia és az amerikai séf természetesen teljesen máshogy közelítette meg és használta fel ezeket az alapanyagokat.
A világbajnokság eredményhirdetésére 2015. szeptember 12-én, egy exkluzív gálavacsora kíséretében, a Hilton Budapestben került sor.
A nemzetközi zsűri értékelése szerint a Világbajnokság győztese: CHRISTIANSEN Michael (Kanada),
a második helyezett: VIROLAINEN Laura (Finnország),
a harmadik helyezett: MEDE Ádám (Magyarország).
Különdíjat kapott a konyhai munkáért KUHN Patrick (Németország).
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >A séf legyen egyéniség!
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja a csendes, szerény, ám annál…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >