Magyarország az ultra fast fashion élmezőnyében van
Az ultra fast fashion cégek egyre nagyobb mértékben uralják a divatipart, köszönhetően az elképesztő technológiai hátterüknek és gyors reagálóképességüknek. A hagyományos divatipari modellekkel szemben, ahol a tervezők előre jelzések alapján dolgoznak, az ultra fast fashion vállalatok adatalapú döntésekkel és folyamatosan frissülő dizájnokkal hódítanak. Lakatos-Török György, a Boston Consulting Group (BCG) senior projektvezetője szerint ez a működési modell jelentős előnyt biztosít számukra a piacon, amely az elmúlt években ötszörös növekedést produkált.

Magyarországon a second hand ruhák piaca is jelentős
Magyarország kiemelkedően nagy fogyasztója az ultra fast fashion termékeknek: míg Európában a divatfogyasztói kosár 7%-át teszik ki ezek a termékek, hazánkban ez az arány 12%, amivel az ország az Egyesült Államok szintjén van. Ennek egyik oka, hogy Kelet-Európában alacsonyabb a környezettudatosság szintje, emellett a fiatalabb generációk is szívesen vásárolnak olcsó és divatos termékeket. Ezzel párhuzamosan Magyarországon a second hand ruhák piaca is jelentős.
Az ultra fast fashion cégek azonnal reagálnak a közösségi médiában megjelenő mikrotrendekre. Az adatgyűjtés és -elemzés a működésük középpontjában áll: amint egy új szín vagy stílus kezd népszerűvé válni, például a neonzöld, azonnal beépítik azt a kollekcióikba. Sok esetben az új termékeket először csak 3D fotókon mutatják be, és ha nagy az érdeklődés, akkor kezdik meg a gyártást. Ez a megközelítés minimalizálja a felesleges raktárkészletet és a gyártási hulladékot.
Bár az ultra fast fashion üzleti modellje technológiailag és módszertanilag is lenyűgöző, Dobos Emese, a Hun-Ren KRTK Világgazdasági Kutatóintézet munkatársa hangsúlyozza, hogy a divatipar működési alapszabályai miatt a fenntarthatóság elérhetetlen cél marad. A jelenlegi modell egy üzleti struktúra, amelyet nem lehet egyszerűen fenntarthatóvá alakítani. Ugyanakkor a hagyományos divatcégek számára is tanulságos lehet, ahogyan az ultra fast fashion vállalatok az internetes trendekre reagálnak és optimalizálják gyártási folyamataikat.
Az ultra fast fashion modell technológiai fejlettsége és rugalmassága egyértelműen megmutatja, hogy a divatipar jövője az adatvezérelt döntéshozatal és a gyors alkalmazkodás irányába mutat.
Kapcsolódó cikkeink
Meghalt Giorgio Armani, a divatvilág ikonikus alakja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Erős évet zárt a Shein brit leányvállalata, de komoly kockázatok árnyékolják a kilátásokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Primark: továbbra is nagy az érdeklődés, de új üzletnyitásról nincs döntés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új befektető érkezik a Real Nature Kft.-hez – a stabilitás és a növekedés jegyében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >José Mourinho visszatér a Snickers ikonikus „Nem vagy önmagad, ha éhes vagy” kampányának legújabb epizódjában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Kifli.hu történetének második legerősebb hetét hozta az iskolakezdés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >