Magyarország az ultra fast fashion élmezőnyében van
Az ultra fast fashion cégek egyre nagyobb mértékben uralják a divatipart, köszönhetően az elképesztő technológiai hátterüknek és gyors reagálóképességüknek. A hagyományos divatipari modellekkel szemben, ahol a tervezők előre jelzések alapján dolgoznak, az ultra fast fashion vállalatok adatalapú döntésekkel és folyamatosan frissülő dizájnokkal hódítanak. Lakatos-Török György, a Boston Consulting Group (BCG) senior projektvezetője szerint ez a működési modell jelentős előnyt biztosít számukra a piacon, amely az elmúlt években ötszörös növekedést produkált.

Magyarországon a second hand ruhák piaca is jelentős
Magyarország kiemelkedően nagy fogyasztója az ultra fast fashion termékeknek: míg Európában a divatfogyasztói kosár 7%-át teszik ki ezek a termékek, hazánkban ez az arány 12%, amivel az ország az Egyesült Államok szintjén van. Ennek egyik oka, hogy Kelet-Európában alacsonyabb a környezettudatosság szintje, emellett a fiatalabb generációk is szívesen vásárolnak olcsó és divatos termékeket. Ezzel párhuzamosan Magyarországon a second hand ruhák piaca is jelentős.
Az ultra fast fashion cégek azonnal reagálnak a közösségi médiában megjelenő mikrotrendekre. Az adatgyűjtés és -elemzés a működésük középpontjában áll: amint egy új szín vagy stílus kezd népszerűvé válni, például a neonzöld, azonnal beépítik azt a kollekcióikba. Sok esetben az új termékeket először csak 3D fotókon mutatják be, és ha nagy az érdeklődés, akkor kezdik meg a gyártást. Ez a megközelítés minimalizálja a felesleges raktárkészletet és a gyártási hulladékot.
Bár az ultra fast fashion üzleti modellje technológiailag és módszertanilag is lenyűgöző, Dobos Emese, a Hun-Ren KRTK Világgazdasági Kutatóintézet munkatársa hangsúlyozza, hogy a divatipar működési alapszabályai miatt a fenntarthatóság elérhetetlen cél marad. A jelenlegi modell egy üzleti struktúra, amelyet nem lehet egyszerűen fenntarthatóvá alakítani. Ugyanakkor a hagyományos divatcégek számára is tanulságos lehet, ahogyan az ultra fast fashion vállalatok az internetes trendekre reagálnak és optimalizálják gyártási folyamataikat.
Az ultra fast fashion modell technológiai fejlettsége és rugalmassága egyértelműen megmutatja, hogy a divatipar jövője az adatvezérelt döntéshozatal és a gyors alkalmazkodás irányába mutat.
Kapcsolódó cikkeink
Szkafandert jósoltak, de maradt a szoknya és a nadrág
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Etikus fogyasztásra ösztönöz a Made by Indira
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A ruha online jön, a haszon kimegy – külföldi kézben a magyar online divatpiac
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
399 forintos kenyérlángos, 450 forintos forralt bor: saját belvárosi karácsonyi vásárt nyit az ALDI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: szárnyal a magyar turizmus – a szállodapiacon további növekedés várható
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Összefogni igazán megéri: 2000 hátrányos helyzetű gyermek karácsonyát teszi szebbé a Lidl és vásárlói
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
