A legjobbak között vagyunk a külföldi turisták számának bővülése alapján
A nemzetközi turizmusban legjelentősebb európai úti célok közül Magyarországon regisztrálták a második legnagyobb növekedést a külföldi turisták számában (szakkifejezéssel: nemzetközi turistaérkezések számában) 2015 első felében – ismerteti a Turisztikai Világszervezet legfrissebb adatait a Magyar Turizmus (MT) Zrt.
A tájékoztatás szerint Magyarországon 17,5 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma, ez a világátlag több mint négyszeresét, az európai átlag több mint háromszorosát és a régiós átlag közel háromszorosát jelenti.
A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) augusztusi jelentése (World Tourism Barometer) szerint a világon 4 százalékkal, Európában 5 százalékkal, a közép-kelet-európai régióban 6 százalékkal, Magyarországon pedig 17,5 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2015 első felében. Hasonlóan nagyarányú növekedést egyetlen közép-európai országban sem regisztráltak: Csehországban 7,9, Szlovákiában 10,3, Ausztriában pedig 7,0 százalékos bővülést mértek ugyanebben az időszakban.
Az MT Zrt. közleménye kiemeli: Magyarország eredményei már a tavalyi, egész évet felölelő jelentésben is kiugrónak bizonyultak, akkor 13,7 százalékos volt a bővülés, miközben Kelet-Közép-Európában 5,6 százalékos csökkenést mértek 2014-ben.
Az UNWTO adataival harmonizálnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai is: 2015 első félévében a Magyarországra turisztikai céllal látogató külföldiek száma (8,7 millió) 17,6 százalékkal nőtt 2014 azonos időszakához képest, kiadásaik pedig 12,3 százalékkal bővültek, meghaladva az 510 milliárd forintot. A több napra Magyarországra érkező külföldi turisták száma még dinamikusabban, csaknem 21 százalékkal emelkedett és több mint 5 milliót tett ki. Kiadásaik 10,6 százalékkal nőttek 2014 első félévéhez képest és meghaladták a 467 milliárd forintot. Egy napra is többen, 3,7 millióan érkeztek, ez 13,6 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának adatát. Az egy napra érkező turisták kiadásai nőttek a legdinamikusabban, 34 százalékkal, megközelítve a 43 milliárd forintot.
Közölték, hogy az MT Zrt. célja, hogy a magyarországi turizmus bővülése folytatódjon, mind időben, mind földrajzilag kiegyenlítettebb legyen.
Az MT Zrt. úgy látja, hogy a migránshelyzettel összefüggésben tapasztalható negatív híresztelések csorbíthatják az ország jó hírnevét, ezért új, angol nyelvű portált indít www.friendlyhungary.com webcímen. Az oldal – mint írják – világos és valósághű képet ad 2015 Magyarországáról. Az oldal hitelességét az biztosítja, hogy jellemzően az ide látogató külföldi és magyar turisták által frissen feltöltött, publikus képekből közöl válogatást. A weboldal szeptember 18-tól elérhető. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A háború turisztikai kockázatai
Még túl korai lenne felmérni az ukrajnai háború hatásait, de…
Tovább olvasom >Takarékbank elemzés: 5,8%-kal nőtt a vendéglátás forgalma
Az egy évvel ezelőtti fokozatos nyitás miatt emelkedő bázishoz képest júliusban…
Tovább olvasom >Turisztikai ügynökség: jelentősen nőtt a szálláshelyek forgalma a vizes VB alatt
A Magyarországon megrendezett 19. FINA Világbajnokság ideje alatt látványosan emelkedett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >