Magyarország a 3. legnagyobb pulykafogyasztó nemzet a világon: 20 éves a Gallicoop
A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. idén ünnepli huszadik évfordulóját, a vállalatnak jelentős szerepe volt abban, hogy Magyarország a 3. helyet foglalja el a világ pulykafogyasztásában.
Erdélyi István elnök-vezérigazgató sajtótájékoztatón számolt be a cég eddigi eredményeiről és a jelen kihívásairól. A piacvezető pulykaforgalmazó sikereit elsősorban a zárt rendszerű termelési integrációnak, a jól működő belföldi disztribúciónak, és a termékek kiváló minőségének köszönheti. Habár a válságos időszak a baromfiiparnak sem kedvez, a Gallicoop tavaly 25 milliárd forint forgalmat ért el és újabb fejlesztéseket tervez., és abban is, hogy 18 év alatt megötszöröződött hazánkban a pulykahús iránti kereslet. A Gallicoop Zrt. az 1990-es évek végén a pulykahús-forgalmazás piacvezetője lett és töretlen sikereivel hozzájárult ahhoz, hogy Magyarország ma a harmadik legnagyobb pulykafogyasztó nemzet a világon – Izrael és az Egyesült Államok után. Abban is jelentős szerepe volt a cégnek, hogy a hazai pulykafogyasztás megötszöröződött: míg 1990-ben éves szinten 1,5 kg pulykát vagy pulykából készült terméket ettünk, 2008-ban már fejenként 7 kg-ot. Korábban elsősorban a sertéshús fogyasztása volt jellemző a magyarokra, de amióta egészségtudatosabban étkezünk, a baromfi és ezen belül is a pulykahús favorit árucikk lett, hiszen neutrális húsa miatt könnyen fűszerezhető, és számos elkészítési módra ad lehetőséget. Az egészséges táplálkozás népszerűsítése érdekében a Gallicoop nemrégiben bővítette kínálatát, és a Natura termékcsaláddal lépett a piacra. Ez a család a minőségi, védőgázas nyershúsok területén jelent új színfoltot a fogyasztók számára, valamint különlegessége, hogy E-mentes, nem tartalmaz adalékanyagot és tartósítószert, tehát kisgyermekek is fogyaszthatják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >