Magazin: MagyarBrands: élesedik a verseny a hazai márkák között
A legkiválóbb magyar márkákat elismerő MagyarBrands Díj átadására 2018. április 12-én ünnepélyes keretek között került sor. A MagyarBrands Program célja ráirányítani a fogyasztók és a piac figyelmét a legsikeresebb magyar márkákra, a legnépszerűbb, vezető termékekre és szolgáltatásokra, valamint a legújabb, innovatív fejlesztésekre. Ezért teszi minden évben mérlegre a hazai brandek teljesítményét, és díjazza ezek közül a legeredményesebbeket. A nyolcadik alkalommal meghirdetett MagyarBrands Programban minden korábbinál élesebb volt a verseny, tavalyhoz képest 5–15%-kal kellett jobb teljesítményt felmutatniuk a nyertes márkáknak.
A nyolcadik alkalommal meghirdetett MagyarBrands Programra rekordszámú pályázat érkezett, ami jól mutatja a MagyarBrands jelentőségét, hiszen a díj nemcsak a fogyasztóknak jelent aktív segítséget, hanem a résztvevő márkák számára is, a márkaépítésük során. A díjazottak között megtalálható a több mint 90 éve alapított, három generáción átívelő tetőcserépgyártó Terrán Kft. is. „Már az első alkalommal is örültünk ennek az elismerésnek, de a mostani, negyedik alkalom még inkább igazolja, hogy jó úton járunk. Sikerül évről évre elnyernünk a fogyasztók és a szakma bizalmát, ennél jobb visszajelzése nem is lehetne a munkánknak. Nemzetközi nagyvállalatként, sokszor újító szerepben, innovatív megoldásainkkal elért eredményeink adják az erejét a Terrán márkának” – mondta Gódi Attila, a Terrán Kft. ügyvezető igazgatója a MagyarBrands elnyerése kapcsán.
MagyarBrands-díjazás
A Program három kategóriában értékeli a márkákat: kiváló üzleti és fogyasztói márkák mellett 2016 óta az innovatív cégek munkáját is elismerik. A MagyarBrands kiválasztásra egy márka nemcsak pályázati úton jelentkezhet, hanem a MagyarBrands Szakértői Bizottság zsűritagjainak jelölései által, illetve az adatbázisok és az aktuális online kutatási eredmények is fontos szerepet kapnak a kiválasztásban. A MagyarBrands csak olyan márkákat díjaz, amelyek Magyarországon születtek, vagy alapításukban magyarok vettek részt. Emellett szükséges, hogy vagy a márka magyar tulajdonban legyen; vagy a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország legyen; vagy magas „magyar identitás” pontszámot kapjon a Szakértői Bizottságtól. A 2017-es MagyarBrands Programban a kiemelt pályázati érdeklődésnek köszönhetően a bejutási küszöb sokat emelkedett: a fogyasztói és üzleti kategóriában 6%-kal, innovatív kategóriában pedig 15%-kal magasabb pontszámot kellett elérniük a versenyző márkáknak.
A MagyarBrands zsűrije mindegyik kategóriát először három kritérium alapján osztályozza, majd ezután kategóriánként különböző kiválasztási szempontokat vesznek figyelembe. A szakmai bizottság által értékelt három alapkategória a következő: az identitás, mely a márka kötődését jelenti az országhoz; a reputáció, amely a márka elismertségét figyeli a fogyasztók körében; a márkaépítés szempontja pedig a legjobb hazai márkaépítési gyakorlatokat vizsgálja.
A „Kiváló Üzleti Márka” kategória pontozása során a tradíciót és a megbízhatóságot is figyelembe veszik.
A „Kiváló Fogyasztói Márka” esetében a három kiválasztási szempont bővül még a tradíció, az ismertség és a kedveltség szempontjaival.
A „Kiváló Fogyasztói Márka” kategóriájának egyik idei győztese a REGIO JÁTÉK. A márka mögött álló vállalat száz százalékig magyar tulajdonú, több mint 27 éve meghatározó szerepet tölt be a hazai játékpiacon, és jelenleg a 34 áruházon túl webshopon keresztül is értékesíti a termékeit. „A REGIO JÁTÉK legfőbb értékei között szerepel a hagyományos magyar játékmárkák megőrzése és fejlesztése, ezért nagy örömmel és büszkeséggel tölt el bennünket, hogy ebben az évben a MagyarBrands Díjat is átvehetjük. Fontosnak tartjuk a magyar játékkereskedelem folyamatos fejlesztését, így a hagyományos, magyar identitáshoz tartozó játékok is megtalálhatóak üzleteinkben. Ilyen például a diavetítő, az 50 éves eredeti Gazdálkodj okosan! társasjáték és a gyerekkorunkból jól ismert fém kutyaházpersely is” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
Női vezetők kerekasztal-beszélgetése nyitotta meg a MagyarBrands Gálát (balról jobbra): Ivánka Katalin (IVANKA), Kőnig Erika (Danubius Hotels Group), dr. Rázsóné Szórády Csilla (újHÁZ Építőanyag), Rózsás Mónika (Alföldi Tej) és Szörnyi Krisztina (HVG Extra)
Az „Innovatív Márka” kategóriában – mely 2016-ban először került díjazásra – olyan hazai márkákat díjaznak, amelyek az innovációs lehetőségeket nemcsak a K+F-ben látják, hanem a szervezet kialakításában vagy a marketing- és értékesítési munkában kifejtett kreativitásban.Így az a márka pályázhatott sikeresen, amelyik folyamatosan újít meglévő termékein; vagy olyan új terméket, szolgáltatást fejleszt, amely megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki; vagy új technológiát vezetett be; vagy egyedi, új értékesítési csatornákat, szervezeti megoldásokat használ, illetve új, kreatív marketingeszközöket alkalmaz. Az „Innovatív Márka” kategória győzteseinek a kiválasztása a három alapszemponton túl az innovativitás és a társadalmi hasznosság mérésével egészül ki.
A MagyarBrands Program és Díjátadó
A MagyarBrands Díjat elnyert márkák a MagyarBrands Programban vehetnek részt, amely a BrandExcellence Akadémiával közösen nyújt szakmai támogatást a díjnyertes márkáknak.
László Géza, a MagyarBrands programigazgatója
A hazai márkák számára jelentős kihívással jár a nemzetközi márkákkal való lépéstartás, az aktuális marketingtrendek követése, a digitalizációval együtt járó folyamatos megújulás. Ezért a MagyarBrands Program igyekszik mindebben támogatni a díjazott márkák munkáját, kiemelt figyelemmel a márkaépítéshez kapcsolódó témakörökben. A Program ezért résztvevő márkái számára szakmai képzéseket szervez, megjelenést biztosít számukra szakmai konferenciákon, valamint üzleti reggeliken való részvételhez, a legaktuálisabb marketing- vagy kereskedelmi témák megvitatásához.
Ez az indíttatás hozta létre az április 12-én megrendezett „Márkaépítés a munkaerőpiacon” konferenciát, melynek megálmodói között a MagyarBrands mellett megtalálhatjuk a Superbrands és a BrandExcellence programokat is. A márkák kommunikációs szakemberei és HR-vezetői a délelőtt folyamán előadásokon és gyakorlati workshopokon szerezhettek tudást arról, mit várnak az alkalmazottak, amikor munkáltatót választanak, és ezzel szemben mit kínálnak a munkáltatók. A résztvevők helyzetjelentést kaptak a 2018-as trendekről a munkaerőpiacon, megismerhették a legjobb gyakorlatokat a toborzással és megtartással kapcsolatban, valamint a márkaépítés-kerekasztalbeszélgetés során HR- és kommunikációs vezetők beszélgetését hallgathatták meg a stratégiaépítés és bevezetés-üzemeltetés kapcsán.
A Konferencia zárásaként négy MagyarBrands díjas márka női vezetője mutatta be legjobb munkavállaló-barát gyakorlatait: az Alföldi Tej, a Danubius Hotels Group, az Ivanka és az újHáz Centrum ügyvezető asszonyaitól kaphattak útmutatást a megjelentek.
A MagyarBrands Program három kategóriában díjazta a márkákat:
Kiváló Fogyasztói, Kiváló Üzleti Márka és Innovatív Márka
Mindezek után ünnepélyes keretek között került sor a Díjak átadására.
A díjazott márkák képviselői az ünnepi műsor során a Guessous Mesi Trio kivételes zenei produkcióját és Simon Márton szlemmerelőadását hallhatták, valamint a gálavacsorán folytatták az ünneplést. //
Kapcsolódó cikkeink
Dél-100: díjakkal elismert fejlődés
Nem volt könnyű a 2024-es gazdasági év, 2025-ben sem látszik…
Tovább olvasom >Győztes lépések a magyar márkák világában – A MagyarBrands 2024-es kiválasztásának eredményei
Ahogyan a sakkjátszmában a győzelemhez, úgy az üzleti életben az…
Tovább olvasom >ChatGPT és az elismerések
Megkérdeztem a ChatGPT-t, mit gondol a díjakról. A válasz: elismerések…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >