Magyarázkodik a Kraft a brit parlamentben
Kedden az angol alsóház beidézte a Kraft vezérigazgatóját, adjon számot arról, miért zárta be a Cadbury somerdale-i telepét, holott a felvásárlást megelőzően nyilvános ígéretet tett a dél-angliai üzem fenntartására.
A jelen lévő parlamenti képviselők felháborodva konstatálták, hogy Irene Rosenfeld vezérigazgató asszony PR-főnökét, Marc Firestone-t küldte maga helyett.
A szeptember eleje óta dúló csokiháború decemberi végjátékában a Kraft mindent bedobott, hogy megtörje a brit politikusok és a szakszervezetek ellenállását a felvásárlással szemben – jegyezte meg Préda István, a felvásárlási tanácsadást nyújtó MB Partners vezérigazgatója. A Kraft számára fontos volt, hogy PR-piros pontokat szerezzen, miután Peter Mendelson brit gazdasági miniszter felszólalt a Cadbury függetlensége érdekében, és a brit csokigyár dolgozói népviseletben tüntettek a "jenki felvásárlás" ellen.
Firestone azzal védekezett, hogy cége jóhiszeműen azt tervezte, hogy a Cadbury termékeit továbbra is Dél-Angliában gyártja, a vadonatúj lengyel Cadbury-üzemet pedig a Kraft-termékek európai előállítására használja. A kulcsátadás után kiderült, hogy a Cadbury több tízmillió fontot költött arra, hogy angliai gyártását új lengyel üzemébe szervezze ki, és a Kraft február elején úgy döntött, nem írja le a befektetést – közli a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >