A magyar vevők 68 milliárd forintért vásároltak közvetlen értékesítőktől tavaly
Közvetlen értékesítőkön keresztül 68 milliárd forint értékű árucikk talált gazdára Magyarországon tavaly a Közvetlen Értékesítők Szövetségének (DSA) adatai szerint.
Vásárlóként vagy vállalkozóként csaknem minden tizedik magyar kapcsolatban áll a közvetlen értékesítéssel – derül ki a felmérés összefoglalójából, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez.
A nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan Magyarországon is inkább a nők választják a közvetlen értékesítői tevékenységet, a férfiak hazai 31 százalékos részaránya viszont világviszonylatban magasnak számít.
Magyarországon a wellness termékek és az étrendkiegészítők a legnépszerűbbek, direkt értékesítőktől 57 százalékban ezeket vásárolják a fogyasztók, 20 százalék a kozmetikai és szépségápoló szerek aránya, és 9 százalék a háztartási cikkeké. Míg Európában magas, 8,9 százalék a lakáskorszerűsítéshez szükséges termékek és szolgáltatások eladása, Magyarországon nincs ilyen kínálat.
A tájékoztatás szerint a Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) adatai alapján nemzetközi szinten a közvetlen értékesítés összforgalma 182,5 milliárd dollárra emelkedett tavaly, ami csaknem 2 százalékos bővülés 2015-höz képest, és csaknem 16 százalékos növekedés 2013 óta.
Az értékesítők száma világszerte 107 millió volt, 3 százalékkal több, mint az előző évben.
Az ágazat legnagyobb piaca Ázsia és a Csendes-óceáni térség, ezt követi Észak- és Dél-Amerika, majd Európa.
Az európai közvetlen értékesítés a globális összforgalom 20 százalékát tette ki, értéke 36 milliárd dollár volt, 3 százalékkal meghaladta az előző évit. Az értékesítők száma 14,8 millió volt, 2 százalékkal több, mint az előző évben.
A legnagyobb összforgalmú országok közé tartozik Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország és Lengyelország. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
App köti össze a gazdákat a vásárlókkal
A Farm Generation által működtetett GrownBy weboldal és appot gazdák…
Tovább olvasom >Közvetlenül a vásárlóknak értékesít az AB InBev
Tesztelni kezdte az AB InBev, hogy milyen eredménnyel tudja közvetlenül…
Tovább olvasom >Magyarországon 60 milliárd forintért vásároltak közvetlen értékesítőktől a fogyasztók tavaly
Továbbra is szívesen vásárolnak közvetlen értékesítőktől a magyarok, tavaly csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >