Magyar Üzleti Felelősség Díjat nyert a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni programja
2016. december 13-án 9. alkalommal adták át a CSR Hungary Díjakat. Az elismerést, mellyel a társadalmi felelősségvállalásban élen járó vállalatokat díjazzák, Felelős együttműködés kategóriában idén a Tesco élelmiszer-mentő programja is elnyerte. 2016. október végéig az áruházlánc az élelmiszer-pazarlás elleni kezdeményezése keretében több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlott fel rászorulók számára, célja pedig, hogy 2020-ra minden közép-európai Tesco készen álljon arra, hogy jótékony célra adományozza az élelmiszer-felesleget.
A Tesco elfogadhatatlannak tartja, hogy rengeteg élelmiszer kerül a szemétbe, miközben sok ember – akár a saját közösségünkben is – nem jut elegendő ételhez. Az áruházlánc társadalmi felelősségvállalásának egyik legfontosabb eleme a működése során keletkező élelmiszer-pazarlás csökkentése. Annak felelősségében is osztozik, hogy az élelmiszerellátási-lánc egészében, így a termőföldtől az asztalig jelentkező pazarlást mérsékelje. A folyamat első lépése az élelmiszer-mentő program, aminek keretében a Tesco a minőségileg még fogyasztható, de az áruházlánc szigorú belső szabályozásai miatt már nem értékesíthető élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével jótékony célra ajánlja fel.
Az élelmiszerek visszagyűjtéséhez 2016. év végéig országszerte 93 áruház csatlakozott. Ezekben az üzletekben nap mint nap összegyűjtik a feleslegessé vált, a belső pékségben sütött pékárut (kenyereket, cipókat, kifliket, és zsemléket, valamint édes és sós reggeliző termékeket), illetve a zöldségeket és a gyümölcsöket. Ezeket azután összekészítik a rászorulók számára, majd átadják az Élelmiszerbankkal együttműködő helyi partnerszervezeteknek, akik az adományokat az áruházak közelében élő rászorulók számára juttatják el.
„A program 2014-es indulása óta 1,2 milliárd forintot meghaladó értékben több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlottunk fel a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül a rászorulóknak. Ez a rangos szakmai díj, a munkatársaink számára is fontos elismerés, hiszen az ő lelkesedésük és áldozatos munkájuk teszi ezt a programot ennyire sikeressé” – mondta Magyar Henrietta, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kormányzati és közösségi kapcsolatok vezetője.
A pályázati struktúra részeként az elismerés megszerzésével egyidejűleg a Tesco két évig használhatja a CSR Hungary Díj védjegyét.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszer-pazarlást csökkentő projekt valósult meg Csongrád-Csanád vármegyében
Nemzetközi összefogással valósult meg egy élelmiszer-pazarlást csökkentő projekt Csongrád-Csanád vármegyében,…
Tovább olvasom >Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >