Magyar Üzleti Felelősség Díjat nyert a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni programja
2016. december 13-án 9. alkalommal adták át a CSR Hungary Díjakat. Az elismerést, mellyel a társadalmi felelősségvállalásban élen járó vállalatokat díjazzák, Felelős együttműködés kategóriában idén a Tesco élelmiszer-mentő programja is elnyerte. 2016. október végéig az áruházlánc az élelmiszer-pazarlás elleni kezdeményezése keretében több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlott fel rászorulók számára, célja pedig, hogy 2020-ra minden közép-európai Tesco készen álljon arra, hogy jótékony célra adományozza az élelmiszer-felesleget.
A Tesco elfogadhatatlannak tartja, hogy rengeteg élelmiszer kerül a szemétbe, miközben sok ember – akár a saját közösségünkben is – nem jut elegendő ételhez. Az áruházlánc társadalmi felelősségvállalásának egyik legfontosabb eleme a működése során keletkező élelmiszer-pazarlás csökkentése. Annak felelősségében is osztozik, hogy az élelmiszerellátási-lánc egészében, így a termőföldtől az asztalig jelentkező pazarlást mérsékelje. A folyamat első lépése az élelmiszer-mentő program, aminek keretében a Tesco a minőségileg még fogyasztható, de az áruházlánc szigorú belső szabályozásai miatt már nem értékesíthető élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével jótékony célra ajánlja fel.
Az élelmiszerek visszagyűjtéséhez 2016. év végéig országszerte 93 áruház csatlakozott. Ezekben az üzletekben nap mint nap összegyűjtik a feleslegessé vált, a belső pékségben sütött pékárut (kenyereket, cipókat, kifliket, és zsemléket, valamint édes és sós reggeliző termékeket), illetve a zöldségeket és a gyümölcsöket. Ezeket azután összekészítik a rászorulók számára, majd átadják az Élelmiszerbankkal együttműködő helyi partnerszervezeteknek, akik az adományokat az áruházak közelében élő rászorulók számára juttatják el.
„A program 2014-es indulása óta 1,2 milliárd forintot meghaladó értékben több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlottunk fel a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül a rászorulóknak. Ez a rangos szakmai díj, a munkatársaink számára is fontos elismerés, hiszen az ő lelkesedésük és áldozatos munkájuk teszi ezt a programot ennyire sikeressé” – mondta Magyar Henrietta, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kormányzati és közösségi kapcsolatok vezetője.
A pályázati struktúra részeként az elismerés megszerzésével egyidejűleg a Tesco két évig használhatja a CSR Hungary Díj védjegyét.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >