Magyar Üzleti Felelősség Díjat nyert a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni programja
2016. december 13-án 9. alkalommal adták át a CSR Hungary Díjakat. Az elismerést, mellyel a társadalmi felelősségvállalásban élen járó vállalatokat díjazzák, Felelős együttműködés kategóriában idén a Tesco élelmiszer-mentő programja is elnyerte. 2016. október végéig az áruházlánc az élelmiszer-pazarlás elleni kezdeményezése keretében több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlott fel rászorulók számára, célja pedig, hogy 2020-ra minden közép-európai Tesco készen álljon arra, hogy jótékony célra adományozza az élelmiszer-felesleget.
A Tesco elfogadhatatlannak tartja, hogy rengeteg élelmiszer kerül a szemétbe, miközben sok ember – akár a saját közösségünkben is – nem jut elegendő ételhez. Az áruházlánc társadalmi felelősségvállalásának egyik legfontosabb eleme a működése során keletkező élelmiszer-pazarlás csökkentése. Annak felelősségében is osztozik, hogy az élelmiszerellátási-lánc egészében, így a termőföldtől az asztalig jelentkező pazarlást mérsékelje. A folyamat első lépése az élelmiszer-mentő program, aminek keretében a Tesco a minőségileg még fogyasztható, de az áruházlánc szigorú belső szabályozásai miatt már nem értékesíthető élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével jótékony célra ajánlja fel.
Az élelmiszerek visszagyűjtéséhez 2016. év végéig országszerte 93 áruház csatlakozott. Ezekben az üzletekben nap mint nap összegyűjtik a feleslegessé vált, a belső pékségben sütött pékárut (kenyereket, cipókat, kifliket, és zsemléket, valamint édes és sós reggeliző termékeket), illetve a zöldségeket és a gyümölcsöket. Ezeket azután összekészítik a rászorulók számára, majd átadják az Élelmiszerbankkal együttműködő helyi partnerszervezeteknek, akik az adományokat az áruházak közelében élő rászorulók számára juttatják el.
„A program 2014-es indulása óta 1,2 milliárd forintot meghaladó értékben több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlottunk fel a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül a rászorulóknak. Ez a rangos szakmai díj, a munkatársaink számára is fontos elismerés, hiszen az ő lelkesedésük és áldozatos munkájuk teszi ezt a programot ennyire sikeressé” – mondta Magyar Henrietta, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kormányzati és közösségi kapcsolatok vezetője.
A pályázati struktúra részeként az elismerés megszerzésével egyidejűleg a Tesco két évig használhatja a CSR Hungary Díj védjegyét.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >