Magyar Üzleti Felelősség Díjat nyert a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni programja
2016. december 13-án 9. alkalommal adták át a CSR Hungary Díjakat. Az elismerést, mellyel a társadalmi felelősségvállalásban élen járó vállalatokat díjazzák, Felelős együttműködés kategóriában idén a Tesco élelmiszer-mentő programja is elnyerte. 2016. október végéig az áruházlánc az élelmiszer-pazarlás elleni kezdeményezése keretében több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlott fel rászorulók számára, célja pedig, hogy 2020-ra minden közép-európai Tesco készen álljon arra, hogy jótékony célra adományozza az élelmiszer-felesleget.
A Tesco elfogadhatatlannak tartja, hogy rengeteg élelmiszer kerül a szemétbe, miközben sok ember – akár a saját közösségünkben is – nem jut elegendő ételhez. Az áruházlánc társadalmi felelősségvállalásának egyik legfontosabb eleme a működése során keletkező élelmiszer-pazarlás csökkentése. Annak felelősségében is osztozik, hogy az élelmiszerellátási-lánc egészében, így a termőföldtől az asztalig jelentkező pazarlást mérsékelje. A folyamat első lépése az élelmiszer-mentő program, aminek keretében a Tesco a minőségileg még fogyasztható, de az áruházlánc szigorú belső szabályozásai miatt már nem értékesíthető élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével jótékony célra ajánlja fel.
Az élelmiszerek visszagyűjtéséhez 2016. év végéig országszerte 93 áruház csatlakozott. Ezekben az üzletekben nap mint nap összegyűjtik a feleslegessé vált, a belső pékségben sütött pékárut (kenyereket, cipókat, kifliket, és zsemléket, valamint édes és sós reggeliző termékeket), illetve a zöldségeket és a gyümölcsöket. Ezeket azután összekészítik a rászorulók számára, majd átadják az Élelmiszerbankkal együttműködő helyi partnerszervezeteknek, akik az adományokat az áruházak közelében élő rászorulók számára juttatják el.
„A program 2014-es indulása óta 1,2 milliárd forintot meghaladó értékben több mint 2700 tonna élelmiszert ajánlottunk fel a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül a rászorulóknak. Ez a rangos szakmai díj, a munkatársaink számára is fontos elismerés, hiszen az ő lelkesedésük és áldozatos munkájuk teszi ezt a programot ennyire sikeressé” – mondta Magyar Henrietta, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kormányzati és közösségi kapcsolatok vezetője.
A pályázati struktúra részeként az elismerés megszerzésével egyidejűleg a Tesco két évig használhatja a CSR Hungary Díj védjegyét.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Új tananyagot fejlesztett a kereskedelmi képzőhelyek számára az Oktatási Hivatal a Tesco közreműködésével
A kereskedelem teljes spektrumát felölelő, államilag akkreditált, új tananyagot fejlesztett…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >