Magyar termékeket bemutató kiállítás nyílt Jemenben
Koncentráltan kell bemutatni azokat a világszínvonalú magyar termékeket és szolgáltatásokat, amelyekre bármely piacon van kereslet – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár hétfőn a jordániai Ammanban az MTI-nek, miután megnyitotta a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. által szervezett magyar termékeket bemutató kétnapos kiállítást.
„Olyan termékeket, szolgáltatásokat mutatunk be, amelyekre mindenki felkapja a fejét” – fogalmazott az államtitkár. Ezek egy része agrártermék vagy technológiai know-how, elsősorban a vízgazdálkodás, valamint az információs technológia és a városüzemeltetési rendszerek területén – fejtette ki.
Kiemelte a városvilágítási technikát, amelyben egyes magyar cégek világszínvonalú újításokat fejlesztettek ki. A mintegy 25 magyar és 70 jordániai üzletember részvételével tartott rendezvényen több céges egyeztetést is tartottak, valamint konkrét, termékre szóló megkeresések is érkeztek vállalatoktól – összegezte az első nap tapasztalatait az államtitkár.
Magyar Levente elmondta: Jordánia a világ vízben harmadik legszegényebb országa, óriási probléma a vízellátás, és mivel ezen a területen – vízszabályozás, csatornázás, víztisztítás – a magyar vállalatok nagy tapasztalatokkal rendelkeznek, kiváló lehetőségek vannak az együttműködésre.
A látogatás során az államtitkár találkozott Mohamed Tajszír Bani Jászínnal, a Jordán Külügyminisztérium főtitkárával, akivel főleg a Közel-Kelet geopolitikai kihívásairól egyeztettek.
Rámutatott: a biztonság akut kérdés Jordániában a környező országok, elsősorban Szíria, Irak, valamint a közeli Jemen bizonytalan belpolitikai helyzete miatt. Jordánia a térség egyetlen igazán stabil arab állama, ahol a magyar cégek kiszámítható üzleti kapcsolatokat építhetnek ki – hangsúlyozta Magyar Levente.
A 2013-ban alapított ammani Magyar Nemzeti Kereskedőház feladata az, hogy összefogja a magyar termékek és szolgáltatások iránt érdeklődő jordániai cégeket, és összehozza lehetséges magyarországi partnerekkel, valamint segítse az üzleti kapcsolatokat.
A meglévő politikai bizalmi kapcsolatrendszer üzleti kamatoztatásáról van szó – jegyezte meg az államtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Márciusban a magyar termékeké a főszerep a METRO-ban
A Magyar Termék Nonprofit Kft. tavaly augusztusban indult, A HAZAIBAN…
Tovább olvasom >Jön a Magyar Termék és a METRO közös eseménye!
A húsvéti időszak a fogyasztói vásárlás szempontjából kiemelkedő szezon, melyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >