Magyar termékeket bemutató kiállítás nyílt Jemenben
Koncentráltan kell bemutatni azokat a világszínvonalú magyar termékeket és szolgáltatásokat, amelyekre bármely piacon van kereslet – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár hétfőn a jordániai Ammanban az MTI-nek, miután megnyitotta a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. által szervezett magyar termékeket bemutató kétnapos kiállítást.
„Olyan termékeket, szolgáltatásokat mutatunk be, amelyekre mindenki felkapja a fejét” – fogalmazott az államtitkár. Ezek egy része agrártermék vagy technológiai know-how, elsősorban a vízgazdálkodás, valamint az információs technológia és a városüzemeltetési rendszerek területén – fejtette ki.
Kiemelte a városvilágítási technikát, amelyben egyes magyar cégek világszínvonalú újításokat fejlesztettek ki. A mintegy 25 magyar és 70 jordániai üzletember részvételével tartott rendezvényen több céges egyeztetést is tartottak, valamint konkrét, termékre szóló megkeresések is érkeztek vállalatoktól – összegezte az első nap tapasztalatait az államtitkár.
Magyar Levente elmondta: Jordánia a világ vízben harmadik legszegényebb országa, óriási probléma a vízellátás, és mivel ezen a területen – vízszabályozás, csatornázás, víztisztítás – a magyar vállalatok nagy tapasztalatokkal rendelkeznek, kiváló lehetőségek vannak az együttműködésre.
A látogatás során az államtitkár találkozott Mohamed Tajszír Bani Jászínnal, a Jordán Külügyminisztérium főtitkárával, akivel főleg a Közel-Kelet geopolitikai kihívásairól egyeztettek.
Rámutatott: a biztonság akut kérdés Jordániában a környező országok, elsősorban Szíria, Irak, valamint a közeli Jemen bizonytalan belpolitikai helyzete miatt. Jordánia a térség egyetlen igazán stabil arab állama, ahol a magyar cégek kiszámítható üzleti kapcsolatokat építhetnek ki – hangsúlyozta Magyar Levente.
A 2013-ban alapított ammani Magyar Nemzeti Kereskedőház feladata az, hogy összefogja a magyar termékek és szolgáltatások iránt érdeklődő jordániai cégeket, és összehozza lehetséges magyarországi partnerekkel, valamint segítse az üzleti kapcsolatokat.
A meglévő politikai bizalmi kapcsolatrendszer üzleti kamatoztatásáról van szó – jegyezte meg az államtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Reálnál is a magyar a nyerő – a Magyar Termékkel indít közös promóciót az üzletlánc
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A FAO élelmiszerár indexe lényegében változatlan maradt augusztusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Öt mikrotrend, amely átírja a zöld állítások stratégiáját
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >