Magyar termékeket bemutató kiállítás nyílt Jemenben
Koncentráltan kell bemutatni azokat a világszínvonalú magyar termékeket és szolgáltatásokat, amelyekre bármely piacon van kereslet – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár hétfőn a jordániai Ammanban az MTI-nek, miután megnyitotta a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. által szervezett magyar termékeket bemutató kétnapos kiállítást.
„Olyan termékeket, szolgáltatásokat mutatunk be, amelyekre mindenki felkapja a fejét” – fogalmazott az államtitkár. Ezek egy része agrártermék vagy technológiai know-how, elsősorban a vízgazdálkodás, valamint az információs technológia és a városüzemeltetési rendszerek területén – fejtette ki.
Kiemelte a városvilágítási technikát, amelyben egyes magyar cégek világszínvonalú újításokat fejlesztettek ki. A mintegy 25 magyar és 70 jordániai üzletember részvételével tartott rendezvényen több céges egyeztetést is tartottak, valamint konkrét, termékre szóló megkeresések is érkeztek vállalatoktól – összegezte az első nap tapasztalatait az államtitkár.
Magyar Levente elmondta: Jordánia a világ vízben harmadik legszegényebb országa, óriási probléma a vízellátás, és mivel ezen a területen – vízszabályozás, csatornázás, víztisztítás – a magyar vállalatok nagy tapasztalatokkal rendelkeznek, kiváló lehetőségek vannak az együttműködésre.
A látogatás során az államtitkár találkozott Mohamed Tajszír Bani Jászínnal, a Jordán Külügyminisztérium főtitkárával, akivel főleg a Közel-Kelet geopolitikai kihívásairól egyeztettek.
Rámutatott: a biztonság akut kérdés Jordániában a környező országok, elsősorban Szíria, Irak, valamint a közeli Jemen bizonytalan belpolitikai helyzete miatt. Jordánia a térség egyetlen igazán stabil arab állama, ahol a magyar cégek kiszámítható üzleti kapcsolatokat építhetnek ki – hangsúlyozta Magyar Levente.
A 2013-ban alapított ammani Magyar Nemzeti Kereskedőház feladata az, hogy összefogja a magyar termékek és szolgáltatások iránt érdeklődő jordániai cégeket, és összehozza lehetséges magyarországi partnerekkel, valamint segítse az üzleti kapcsolatokat.
A meglévő politikai bizalmi kapcsolatrendszer üzleti kamatoztatásáról van szó – jegyezte meg az államtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rally a magyar élelmiszerekért immár tizennyolcadszor
A Master Good Kft. csapata nyerte a 18. alkalommal megrendezett Coop Rallyt. A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része is használja a mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia jelentősen növeli a hazai vállalatok versenyképességét –…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >