Magyar Termék védjegyek: Jövőre folytatódik „A hazaiban több van” évzáró összefogáskampány

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 12. 21. 11:13

A várakozások fölött a hazai eredetet tanúsító védjegyhasználók éves árbevétele

Újfent mozgalmas időszakot tudhat maga mögött a Magyar Termék Nonprofit Kft. De melyek voltak az idei év legkiemelkedőbb eredményei? Milyen kommunikációs, illetve marketingeszközökkel lehet a fogyasztók felé is permanens módon láthatóvá tenni a védjegyhasználók egyre gyarapodó közösségét? Ezekről beszélgettünk Benedek Eszterrel, a szervezet ügyvezetőjével.

A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.

– Melyek a 2023-as év legfontosabb eredményei a nonprofit szervezet életében?

Benedek Eszter_MT

Benedek Eszter
ügyvezető
Magyar Termék

– Ha az elmúlt három, pandémiával, valamint energetikai válsággal terhelt évet vizsgáljuk, akkor míg 2020-ban összesen 178 védjegyhasználónk volt, addig az idei év végére 240 fölötti lesz, a védjegyes termékeik száma pedig eléri az 5500-at. A tapasztalatunk az, hogy gyártói oldalról egyre magasabb az igény arra, hogy jogot szerezzenek a hazai és megbízható eredetet tanúsító védjegyeink használatára.

– Utóbbinak mi az oka?

– Az elmúlt időszakban bekövetkezett gazdasági változások hatására a korábbiaknál is magasabb szintre futott fel a hazai fogyasztók árérzékenysége. Ennek következtében a vásárlók egyre megfontoltabban és tudatosabban választanak, aminek köszönhetően keresettebbé váltak a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek. A közelmúltban készült online felmérésünk* szerint a fogyasztók 90%-a figyel arra, hogy magyar terméket válasszon, 74%-a pedig a Magyar Termék védjegyes árucikkekhez köthető promóciókat is keresi.

– Milyen gazdasági súlyt képvisel a Magyar Termék védjegyeket használók köre?

– Örömmel jelenthetjük ki, hogy egyre komolyabbat! A védjegyhasználóink összesített éves árbevételét a közelmúltban frissítettük. Mivel 2021-ben 2650 milliárd forint volt ez az érték, ezért előzetesen arra számítottunk, hogy 2022-ben elérheti akár a 3000 milliárdot. Ehhez képest a végleges adatok szerint csaknem elérte a 4000 milliárd forintot.

– Hogyan lehet a fogyasztók felé is még inkább láthatóvá tenni a védjegyes termékeket?

– Évek óta azon dolgozunk, hogy minél több fogyasztót elérve irányítsuk rá a figyelmet a magyar termékekben rejlő igazi értékekre. Ezért hoztuk létre tavaly a ma már több mint 70 ezer felhasználót jegyző hűségoldalunkat (magyaranyero.hu), illetve a fentiek szellemében folytatjuk közösségi kampányainkat. Augusztusban ismét nagy sikerrel futott a Hazai Termékek Hónapja (HTH). A projektet marketing- és outdoor kampány is támogatta; városi plakátokon, TV-s reklámspotokban, egyszerre 15 üzletlánci partnerünk akcióiban, illetve online és social media hirdetések formájában is találkozhattunk vele országszerte. Budapesten pedig, a 4-es 6-os villamos vonalán, a Rákóczi téren egy full brandingelt villamosmegálló is a kampányt hirdette. A HTH során debütált „A hazaiban több van” szlogenünk, amely novembertől egy jövő évre átívelő összefogáskampány keretében él önállóan tovább. Az akciósorozat az online kommunikációs tér adta lehetőségeket, valamint a közösségi marketing eszközeit integráltan használja ki. A fogyasztók a vásárlói döntés helyszínén, az üzletláncokban is találkozhatnak majd az üzenettel. A nagyszabású kampány kreatív anyagainak elkészítéséhez Arany Rajzszög, illetve Worldwide Logo Design Awards díjas hazai grafikusokat kértünk fel. //

* 2023. júliusban a Magyar Termék Nonprofit Kft. által a www.magyaranyero.hu oldalon végzett 7130 fő online kérdőívet kitöltő válasza alapján megadott eredmény.

 

Elkötelezetten a hazai termékekért és vásárlókért

A PENNY magyar termékek iránti elkötelezettsége nem újkeletű, hiszen 1996-os magyarországi indulása óta kiemelt célja a hazai termelők és beszállítók támogatása. Az üzletlánc teljes választékának ma már több mint a fele – azaz több mint 1500 kiváló minőségű árucikk – hazai beszállítóktól származik, és ebből több mint ötszáz a Magyar Termék valamelyik védjegyét is magáénak tudhatja. Ezek közül kiemelkedik a Sissy és Kedvenc Hentese saját márkás termékcsalád, amelyeket kizárólag száz százalékban magyar termelőktől származó árucikkek alkotnak.

A díjat átvették: Vincze Géza, a PENNY beszerzési igazgatója és Kazatsay Eszter kommunikációs vezető

A PENNY folyamatosan fejlődik, amit jól mutat a kínálat és a bolthálózat rendszeres bővülése, amelynek köszönhetően mára már 230 üzlet várja széles áruválasztékkal a vásárlókat. Emellett a vállalat kiemelt hangsúlyt fektet a magyar beszállítókkal való szoros kereskedelmi kapcsolatokra, a jó partneri viszonyok fenntartására és újabb együttműködési lehetőségek kialakítására is. A PENNY úgy gondolja, hogy ezek mind kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a lehető legkedvezőbb ár-érték arányú, helyben megtermelt árucikkeket kínálják a vásárlók számára.

– Büszkék vagyunk rá, hogy két egymást követő alkalommal is a PENNY kapta ezt a rangos elismerést. Ezúton is szeretnénk megköszönni a zsűri, a szakma és valamennyi vásárlónk bizalmát! A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj újbóli elnyerése jól példázza, hogy helyesen döntöttünk akkor, amikor ezt az utat – azaz a kiváló magyar termékek széles körben történő népszerűsítését – választottuk. A vásárlóink visszajelzése mellett természetesen a szakmától is örömmel fogadunk minden olyan kitüntetést, amely egyben a befektetett munkánkat is értékeli. Ezekre ráadásul még a beszállító partnereink is felfigyelnek. Évek óta kiemelt célunk, hogy a hazai termelők arányát tovább növeljük, és örömmel mondhatom el, hogy ez a jövőben sem történik majd másként – nyilatkozta a díj elnyerése kapcsán Kazatsay Eszter, a PENNY magyarországi kommunikációs vezetője. //

 

Idén először osztották ki a Vásárlói Nívódíjat: A vevők véleménye alapján a SPAR nyerte el

A SPAR Magyarország elkötelezetten támogatja a hazai árucikkek piacra jutását, segíti a családi és kisvállalkozásokat abban, hogy jó minőségű termékeik eljuthassanak a SPAR- és INTERSPAR-áruházak polcaira. Ezt a törekvést ismerték el a vevők szavazataikkal – az első alkalommal odaítélt – Magyar Termékekért Vásárlói Nívódíjjal. A vállalat ilyen irányú, illetve a magyar termékek érdekében végzett egyéb tevékenységét díjazta a szakma is a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj ezüst fokozatával.

A díjat átvette: Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezető igazgatója

Idén először osztották ki a Magyar Termékekért Vásárlói Nívódíjat, amelyet a vásárlók szavazatai alapján a SPAR Magyarország nyert el. A kérdőívet kitöltők negyede a hazai üzletláncot jelölte meg a kedvenc Magyar Termék védjegyes termékeinek helyszínéül. Ez visszaigazolta a vállalat azon törekvéseit, hogy minél több magyar termék piacra jutását segítse elő, széles választékot nyújtva a fogyasztóknak, akik a védjegyes termékek megvásárlásával a hazai munkahelyek fejlesztéséhez, megőrzéséhez is hozzájárulnak.

Az üzletlánc által forgalmazott összes árucikk több mint 90%-a hazai forrásból származik, s a cég a saját húsüzemeiben is főként magyar beszállítók alapanyagait dolgozza fel. A vállalat hazai termékek iránti elkötelezettségét korábban is számos díjjal jutalmazták: a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjért versenyben 2021-ben és 2018-ban első helyezett, míg 2023-ban, 2022-ben és 2019-ben ezüstérmes lett. //

 

Auchan a hazai termékek népszerűsítéséért

Az Auchan Magyarország Kft. bronzérmet kapott az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjért folyó versenyen. A szakmai zsűri a vállalat hazai termékek népszerűsítése érdekében tett lépéseit díjazta, amelyeket évek óta egyre aktívabban hajt végre.

A díjat átvette: Balázs Ildikó, az Auchan vállalati kapcsolatok igazgatója

A vállalat stratégiájának központi eleme a helyi termékek, valamint a magyar termelők támogatása, éppen ezért a vállalat létrehozta a saját közvetlen termeltetési programját, amely a kiváló és ellenőrzött minőség megteremtésére épít. Ennek fontos részét adja a Gazdától az asztalig elnevezésű saját program, amelyet a hazai termelők közül is azok számára tartanak fenn, akik megkülönböztető, tudatos mezőgazdasági módszereket alkalmaznak, ilyen például a biológiai növényvédelem, egy speciális állati takarmányozási módszer vagy akár a zöldenergia előállítása, illetve felhasználása.

Jelenleg közel 2000 saját márkás termék található meg az üzletek polcain, amelyet az Auchan magyar termelőkkel közösen állít elő, napjainkban is nagyjából 200 partnerrel dolgoznak együtt. Az Auchan saját márkás termékei közül több mint száz árucikk rendelkezik a Magyar termék, Hazai termék vagy a Hazai feldolgozású termék védjeggyel. Ezek a tanúsító védjegyek garanciát jelentenek arra, hogy a termék maradéktalanul megfelel a tanúsítási szabályzatban rögzített feltételeknek.

Az áruházlánc beszerzési politikájában is célként tűzte ki a magyar termékek arányának folyamatos növelését a választékban, a helyi beszerzési piacok felkutatását, valamint a helyi termelők, gyártók támogatását és termékeik előtérbe helyezését a lehető legrövidebb ellátási láncon keresztül. Ennek a törekvésnek az is nagy előnye, hogy a helyben termelés miatt a szállítási útvonalak is lerövidülnek, így ez sokkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár majd.

A vállalat évről évre azon dolgozik, hogy minél többet tegyen a hazai termék népszerűsítése érdekében, mert meggyőződésük, hogy ezzel a termelő és a vásárló is csak jól jár. //

 

Elkötelezetten a Magyar Termék védjegyes termékek iránt

A METRO Nagykereskedelem büszke arra, hogy a magyar piacra az első nagy nemzetközi kereskedelmi láncok között csatlakozott. Nagyon korán megismerkedtünk a magyar professzionális vásárlók igényeivel és elvárásaival, és ennek folyományaként a vállalat évek óta kiemelt területként kezeli a Magyar Termék védjegyes termékek ügyét.

A díjat átvette: Tulkán Tímea, a METRO sajátmárka-vezetője

A jó minőségű hazai termékek hagyományosan keresettek mind a vendéglátóipari szektor szereplőinek körében – különösen az autentikus magyar, vagy házias konyhát vezető éttermek beszerzői részesítik előnyben a hazai szortimentet – mind a kiskereskedők körében, akik a vásárlóik preferenciáit tartják szem előtt. A METRO magyartermék-kampányai a B2B célcsoport miatt egyedülállóak, a fenti két szegmenst ugyanis hatékonyan tudjuk elérni.

A Magyar Termék tehát hálás téma és kedvelt termékkör – számunkra azonban nemcsak ezért fontos. A Magyar Termék védjegyes árucikkek jól illeszkednek ahhoz az elkötelezettségünkhöz is, mely szerint professzionális vásárlóinknak magas minőségű, ellenőrzött forrásból származó, jó ár-érték arányú és nem utolsósorban fenntartható termékeket kínálunk. A fenntartható gasztronómiát és a klímaváltozáshoz való adaptációt támogató törekvéseink része a rövid beszállítói láncok támogatása és népszerűsítése. Ennek megfelelően a hazai piacra szánt saját márkás termékeink között is igyekszünk növelni a magyar termelésből származókat.

Az első Magyar Termék kampányunkkal 8 éve csatlakoztunk az országos kezdeményezéshez, és azóta is rendszeresen részt veszünk benne. Évről évre igyekszünk fejleszteni a kampányunkon, kiegészítve azt METRO-specifikus aktivitásokkal is: hol nyereményjátékkal, hol influenszer-együttműködéssel emeltük a hatékonyságát. Nem lesz ez másként 2024-ben sem – már vannak ötleteink, mivel színesítjük a kommunikációt! 

//

Kapcsolódó cikkeink