Magyar Termék Nonprofit Kft.: a magyar termékek a válság nyertesei
A magyar termékek megerősödve kerültek ki a válságból, nőtt a népszerűségük a járvány idején a Magyar Termék Nonprofit Kft. felmérése szerint – közölte a szervezet keddi online sajtótájékoztatóján Benedek Eszter ügyvezető.
Az ismertetett adatok szerint a megkérdezettek 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábban. Korcsoport szerinti bontásban legmagasabb arányt, 43,8 százalékot a 18-29 évesek körében mérték. Azonos tulajdonság és ár esetén a válaszadók 80,6 százaléka részesíti előnyben a magyar terméket a külföldivel szemben. A vásárlók 36,6 százaléka 10 százalékkal többet is fizet egy termékért, ha az Magyarországon készült, és 44 százalékra nő az arányuk, ha védjegy is igazolja a belföldi származást.
Benedek Eszter a válság miatt fontosnak nevezte, hogy a magyar termékek egyre népszerűbbek, és üdvözölte azt is, hogy a fiatal felnőttek különösen nyitottak a belföldi termékek iránt. A visszajelzésekből az is kiderül, hogy a vásárlók negyede nem tudja megkülönböztetni a magyar árut a külfölditől, de – mint mondta – a csomagoláson feltüntetett védjegy ezen sokat segít. A megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, amelyek közül a felmérés szerint a Magyar Termék védjegyrendszer a legismertebb – tette hozzá.
Az ügyvezető a felméréshez hozzáfűzte, hogy a magyar termékek népszerűsége nem csökkent azután sem, hogy a válság nehezéből az ország kilábalt. Az augusztusra meghirdetett magyar termékek hónapja című kezdeményezésük iránt már most több áruházlánc érdeklődik, és a Magyar Termék Nonprofit Kft. arra is számít, hogy a Magyar Termék védjegyhasználók száma idén meghaladhatja a kétszázat.
Csatlakozni nemcsak élelmiszergyártók tudnak, de a védjegyet használók nagy része úgynevezett gyorsan forgó piaci termékeket állít elő, többnyire élelmiszereket – jegyezte meg Benedek Eszter.
A rendezvényen több magyar gyártó képviselője is beszámolt a tapasztalatairól. Pavlova Olga, a Detki Keksz Kft. alapító-tulajdonosa úgy véli, hogy a kereskedelmi láncok az utóbbi néhány évben érezhetően nyitottabbak a belföldön készült termékek iránt, amit a vásárlók tapasztalatai is megerősíthetnek. Rédey Soma, a Vilhemp Kft. alapítója úgy véli, hogy a vevők nemcsak a belföldi áruért hajlandók többet fizetni, hanem a környezetbarát termékekért is. A fenntarthatóságnak ára van, ezért fontos, hogy a többletköltséget a fogyasztókat is elfogadják – tette hozzá. A vásárlói tudatosság a Multi-Cikória Kft. kereskedelmi vezetője szerint is sokat fejlődött. Horváthné Németh Szabina szerint a vevők döntését a termék eredete, a termelés módja mellett az áru élettani hatásai is egyre inkább befolyásolják, így ezeket a szempontokat a gyártók sem hagyhatják figyelmen kívül.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. reprezentatív fogyasztói felmérése év elején készült online megkérdezéssel – olvasható a sajtótájékoztatóról kiadott közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelmet fordít a hazai termékekre a TISZA-COOP
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny szakmai különdíját idén…
Tovább olvasom >Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj: A CBA és a hazai termékek sikere
A CBA Kereskedelmi Kft. számára a 2024-es Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >