Magyar Termék Nagydíj vándorkiállítás nyílt Kolozsváron
A 2012-ben Magyar Termék Nagydíjjal kitüntetett termékek vándorkiállítását nyitották meg Kolozsváron, egy – a Kárpát Régió Üzleti Hálózat és a Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett – konferencia keretében.
A kiállítás megnyitóján Radetzky Jenő, a Wekerle Terv miniszteri biztosa elmondta, a magyar gazdaságnak akkor van jövője, hogyha minőséget termel, és ha a magyar vállalkozások globális elsőségre törekszenek. „Be szeretnénk mutatni a Kárpát-medence magyarságának, hogy van kiváló, jól minősített magyar kreatív tudás és termék” – fogalmazott a miniszteri biztos.
A Wekerle Tervről elmondta, az nem egyszerű gazdaságpolitika, nem egyszerű nemzetpolitika, hanem a kettő ötvözete. A térség gazdaságát akarja magas szintre emelni. Ezzel egy időben azonban nemzetpolitikai célokat is követ: lehetőséget próbál biztosítani mindenkinek arra, hogy a szülőföldjén érjen el sikereket.
Radetzky Jenő a Wekerle Terv két pillérét említette, amely a kisvállalatok számára fontos: „az integráció és a nemzeti tulajdonú vállalatoknak a segítése”. Hozzátette, mindkettő olyan európai cél, amelyért a szomszédos országok minden nemzetével együttesen léphetnek fel.
Az idén 15. alkalommal átadott Magyar Termék Nagydíjat eddig mintegy 3000 termék és szolgáltatás kapta meg – tájékoztatta a jelenlevőket a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda ügyvezető igazgatója, Kiss Károlyné. Az idei díjazottak szeptemberben az Országházban vehették át a kitüntetést.
A vándorkiállítás Mórról, Wekerle Sándor egykori miniszterelnök szülőfalujából indult, majd Csíkszeredán, Marosvásárhelyen, Nagyváradon át jutott Kolozsvárra. Ezt követően Kárpátalján állítják ki a díjnyertes termékeket, amelyek között a szegedi Pick szalámigyár termékei és a Helia D testápoló krémek is megtalálhatók. A vándorkiállítás megnyitását követően a szervezők a változásmenedzselés-minőség-versenyképesség témakörökben tartottak üzleti konferenciát. (Gazda Árpád, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >