Magyar Termék Nagydíj vándorkiállítás nyílt Kolozsváron
A 2012-ben Magyar Termék Nagydíjjal kitüntetett termékek vándorkiállítását nyitották meg Kolozsváron, egy – a Kárpát Régió Üzleti Hálózat és a Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett – konferencia keretében.
A kiállítás megnyitóján Radetzky Jenő, a Wekerle Terv miniszteri biztosa elmondta, a magyar gazdaságnak akkor van jövője, hogyha minőséget termel, és ha a magyar vállalkozások globális elsőségre törekszenek. „Be szeretnénk mutatni a Kárpát-medence magyarságának, hogy van kiváló, jól minősített magyar kreatív tudás és termék” – fogalmazott a miniszteri biztos.
A Wekerle Tervről elmondta, az nem egyszerű gazdaságpolitika, nem egyszerű nemzetpolitika, hanem a kettő ötvözete. A térség gazdaságát akarja magas szintre emelni. Ezzel egy időben azonban nemzetpolitikai célokat is követ: lehetőséget próbál biztosítani mindenkinek arra, hogy a szülőföldjén érjen el sikereket.
Radetzky Jenő a Wekerle Terv két pillérét említette, amely a kisvállalatok számára fontos: „az integráció és a nemzeti tulajdonú vállalatoknak a segítése”. Hozzátette, mindkettő olyan európai cél, amelyért a szomszédos országok minden nemzetével együttesen léphetnek fel.
Az idén 15. alkalommal átadott Magyar Termék Nagydíjat eddig mintegy 3000 termék és szolgáltatás kapta meg – tájékoztatta a jelenlevőket a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda ügyvezető igazgatója, Kiss Károlyné. Az idei díjazottak szeptemberben az Országházban vehették át a kitüntetést.
A vándorkiállítás Mórról, Wekerle Sándor egykori miniszterelnök szülőfalujából indult, majd Csíkszeredán, Marosvásárhelyen, Nagyváradon át jutott Kolozsvárra. Ezt követően Kárpátalján állítják ki a díjnyertes termékeket, amelyek között a szegedi Pick szalámigyár termékei és a Helia D testápoló krémek is megtalálhatók. A vándorkiállítás megnyitását követően a szervezők a változásmenedzselés-minőség-versenyképesség témakörökben tartottak üzleti konferenciát. (Gazda Árpád, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >