Magyar sörárpát vásárol a Heineken
A nyári betakarítású szántóföldi növényekből várakozáson és átlagon felüli mennyiség került a magtárakba.Ez nem csak a növénytermesztéssel foglalkozó gazdálkodóknak jó hír, de a népszerű Soproni sört kedvelő fogyasztóknak is.
Az egész nyáron szorgalmasan dolgozó kombájnok, az agrártárca adatai alapján, összesen körülbelül 8 millió tonna szemesterményt (őszi árpa, sörárpa, őszi búza, repce stb.)takarítottak be a földekről. Ez a mennyiség 21 százalékkal haladja meg az elmúlt öt esztendő átlagtermését, ami kitűnő eredménynek számít. Bár az idei nyár meglehetősen csapadékosnak bizonyult, ami kedvez a különféle betegségeknek, szerencsére a gazdák gondosságának köszönhetően a betakarított termés minőségével sincsenek komoly gondok.
Az aratásról érkező hírek nem csak a földből élők érdeklődését kelthetik fel, hanem a Soproni sört kedvelő fogyasztókét is. Magyarország kedvenc sörét ugyanis tavaly óta 100 százalékban magyar árpából készült malátából főzik. A nagy sörgyártók közül ugyanis a HEINEKEN Hungária tavaly – a piacon egyedüliként – kötelezettséget vállalt arra, hogy a Soproni sörökhöz megvásárolt kitűnő minőségű magyar alapanyagot külön tárolja, hogy a magyar fogyasztók biztosak lehessenek abban, hogy magyar árpából készített ital kerül a poharukba.
Az évszázados múlttal rendelkező magyar söripar már hosszú ideje működik együtt a magyar gabonatermelőkkel, akik jó minőségű alapanyaggal látják el a főzdéket. A hagyományt természetesen a HEINEKEN Hungária is továbbviszi, hiszen tavaly a sörgyártáshoz szükséges árpa és kukorica 86 százalékát magyar gazdálkodóktól szerezte be. Csak sörárpából évente körülbelül 26 ezer tonnát vásároltak meg, ami ötöde a teljes magyar sörárpa-termésnek. A vállalat mintegy 20 ezer tonna malátát dolgoz fel üzemeiben évente, amelynek nagyobb részét a szlovákiai Ógyallán lévő malátaüzemében állítja elő.
A HEINEKEN Hungária vállalásának köszönhetően Magyarország északi és dél-nyugati régióiban körülbelül 100 árpatermesztő vállalkozás számára nyílik lehetőség arra, hogy hosszú távon a sörgyártó világcég beszállítóivá válhasson. Ez pedig többszörösen is megéri a gazdálkodóknak. Nem csak biztos felvevőpiachoz juthatnak, de terményüket megfelelő áron tudják eladni. A HEINEKEN Hungária ugyanis korábban jelezte: vállalásához akkor is tartja magát, ha a magyar árpáért kissé magasabb árat kell fizetnie, mint a szomszédos országokban. Emellett a magyar növénytermesztők tulajdonképpen exportra is termelnek, hiszen a magyar árpából készült malátát a régió más országaiban gyártott sörök alapanyagaként is használják. Végül pedig a gazdák szempontjából az sem mellékes, hogy munkájukkal ők is hozzájárulnak a Magyarország kedvenc söreként számon tartott Soproni sör elkészítéséhez.
A HEINEKEN Hungária egyik beszállítója Tímár Zoltán is. „Jó volt az idei termés. Átlagosan 6,6 tonna sörárpát takarítottunk be hektáronként, ami megfelel a várakozásainknak. Bár sok volt az eső, ami kedvez a különféle gombás növénybetegségeknek, az időben alkalmazott növényvédelmi megoldásoknak köszönhetően a minőséggel sem volt gondunk” – mondja a Kápolnásnyék környékén 1200 hektárt művelő gazdálkodó. Tímár Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy a söripar elvárásainak megfelelő árpát teljesen más szempontok szerint kell termelni, mint az állatok takarmányozására használt árpát. Az állattenyésztők által használt árpánál ugyanis a minél magasabb fehérjetartalom a legfontosabb szempont, sörfőzésre viszont csak az alacsony (9-11,5 százalékos) fehérjetartalmú gabona alkalmas.
Kapcsolódó cikkeink
Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >Szeretik a britek az alacsony alkoholtartalmú sört
Friss adatok szerint az Egyesült Királyság lett az egyik leggyorsabban…
Tovább olvasom >Írországban a Heineken Irelandhez kerül a Molson Coors sörmárkák fogalmazási joga
Megállapodott a Heineken Ireland a Molson Coors sörmárkák írországi forgalmazási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >