Magyar siker a világ legnagyobb élelmiszeripari kiállításán
Bejutott a legjobb innovációk közé egy magyar fejlesztésű, csíráztatott szójából készült tofu a világ legnagyobb élelmiszeripari vásárán, a kölni Anugán.
A vásár „2013 íze” nevű versenyén tíz kategóriában válogatták ki a legjobb fejlesztéseket. A magyar termék az úgynevezett Fine Food kategóriában jutott be a díjazottak közé. A szakmai zsűri egyebek között egy német fejlesztésű, rózsaszínű basmati rizst, egy szingapúri cég fekete színű szójatejporát és egy portugál gyártó fokhagymás mézét díjazta a magyar tofu mellett.
A magyar fejlesztés több mint 1200 termékkel versenyezve jutott a legjobbak közé. Alapanyaga a Yaso márkanevű, génmódosítás nélküli (GMO-mentes) szójababból természetes úton előállított, adalékanyagokat nem tartalmazó szójatermék.
A Yaso teljes értékű, húshelyettesítő fehérjeforrás és „univerzális termék”, vagyis a tofu csupán egy a sok lehetőség közül, amire alkalmas – mondta Szilbereky Jenő, a Fitorex Kft. társtulajdonos-ügyvezető igazgatója az MTI-nek telefonon. A magyar szabadalom alapján lehet gyártani például csökkentett szénhidráttartalmú, gluténmentes, és búzalisztet egyáltalán nem tartalmazó tésztát, vagy éppen koleszterinszegény húskészítményeket – tette hozzá.
A cég több százmillió forintot fordított a Yaso kifejlesztésére, és mintegy félmilliárd forintos beruházással épített üzemet a Duna-kanyarban fekvő Sződön. Ázsiában és a Távol-Keleten elsősorban a gyártási technológiát kívánja értékesíteni, a fejlett nyugati országokban pedig mindenekelőtt együttműködési megállapodások kidolgozása a célja, amelyek révén alapanyagot biztosíthat új termékekhez – mondta Szilbereky Jenő.
Az Anugát kétévente rendezik meg. Az idén 98 országból összesen 6777 kiállító mutatkozik be. A szerdáig tartó vásáron 44 magyar cég vesz részt. A szervezők várakozása szerint 150-200 ezer szakmai látogató megy el a kölni kiállításra a világ minden tájáról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >