Magyar Reklámszövetség: a reklámadó káros az egész gazdaságra
A Magyar Reklámszövetség (Mrsz) továbbra is úgy véli, a reklámadó nemcsak az iparágra káros, hanem az egész gazdaságra is – közölte a szövetség az Európai Bizottság (EB) állásfoglalását követően pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a szövetség elkötelezett az azonos versenyfeltételek megteremtésére irányuló szabályozás mellett, és úgy vélik, a Magyarországon be nem jegyzett globális vállalkozások adóelkerülő magatartása rontja az egyébként is technológiai hátránnyal küzdő hazai tartalomszolgáltatók helyzetét. A szövetség a közleményben felhívta a figyelmet ugyanakkor arra is, hogy a globális vállalatok nemcsak reklámadót, hanem általános forgalmi adót, munkáltatókat terhelő munkavállalói járulékokat, társasági adót és helyi iparűzési adót sem fizetnek.
A szövetség, tájékoztatása szerint, most is nyitott a kormánnyal való együttműködésre, hogy az EB állásfoglalása nyomán szakmailag támogassa a magyar piacon működő vállalatok egységes versenyfeltételeinek kialakítását.
Az EB pénteken hozta nyilvánosságra, hogy az uniós joggal összeegyeztethetetlen állami támogatásnak tartja a reklámadó rendszerét, emellett elrendelte az általa vélelmezett gazdasági előny megszüntetését. A brüsszeli testület azt kifogásolta, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek a reklám közzétételéből származó nettó árbevétele nem éri a 100 millió forintot – az adózással összefüggő adóadminisztrációs költségek minimalizálása miatt -, nem kell reklámadót fizetni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >Kell az innováció a reklámban is
Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet…
Tovább olvasom >Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >