Magyar művészek a Henkel Art.Award középmezőnyében
Két, installáció kategóriában pályázó művész és egy videó kategóriában jeleskedő művészpáros jutott tovább a 7000 euróval és a két önálló kiállítással kecsegtető Henkel Art.Award díj döntőjének előcsarnokába.
A hazai szakértőkből álló zsűri, az összesen 122 érvényes magyar jelentkezésből Kokesch Ádám, Hory Gergely és a művésznevükön ismert Ivan és Igor Buharov-páros alkotásait találta érdemesnek arra, hogy egy nemzetközi zsűri is elbírálhassa szeptemberben.
A Henkel Central Eastern Europe (Henkel CEE) kilencedik alkalommal hirdette meg a Henkel Art.Award. pályázatot, mely az egyetlen átfogó művészettámogatási díj Közép-Kelet-Európa és Közép-Ázsia 31 országában. A művészeti díjra idén is a kortárs képzőművészet területéről festészet, grafika, fotó, videó és installáció kategóriákban, egyenként 5-10 alkotással pályázhattak a művészek.
Idén Magyarországon minden eddiginél több művész nyújtotta be a jelentkezését. Összesen 122 érvényes pályázat érkezett be, amelyet egy hazai szakértőkből és művészekből álló zsűri bírált el 2010. június 21-én. Az egész napos értékelést követően a zsűri az installáció kategóriában alkotó Kokesch Ádámot, az ugyancsak installációs munkákkal pályázó Hory Gergelyt és a videó kategóriában kiemelkedő Buharov-párost (Szilágyi Kornél és Hevesi Nándor) juttatta tovább a nemzetközi mezőnybe.
A kiválasztott művészek pályázati anyaga Bécsbe kerül, ahol szeptemberben, egy kurátorokból és múzeumi szakemberekből álló nemzetközi zsűri kiválasztja azt az öt művészt, akit a Henkel Art.Award. 2010 díjra jelöl. A művészeti díj nyertesét, 2010 novemberében egy díjkiosztó gála keretein belül hirdetik ki Bécsben. A Henkel Art.Award. díjazottja 7 000 euró pénzjutalmat kap, és egy lehetőséget arra, hogy hazájában saját kiállítást szervezzen a Henkel támogatásával. A Henkel CEE szakmai együttműködő partnere a KulturKontakt Austria és a MUMOK (Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig). A győztesnek arra is lesz lehetősége, hogy műveiből nemcsak hazájában, hanem 2011-ben a MUMOK-ban is rendezzen kiállítást. A nyertes művei a kiállítási katalógusban is megjelennek majd.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >