Magyar megoldás szorítja vissza az internetes fizetési csalásokat
Becslések szerint éves szinten világszerte közel 7 ezer milliárd forintnyi kárt okoztak tavaly az online bankkártyás fizetési visszaélések. A hazai internetes fizetési piac meghatározó szereplője, a Barion a problémára válaszul bevezette a magyar SEON megoldását, mely a kártyás csalások több mint 80%-át előre jelzi az online kereskedők számára, így a visszaélések nagy része megelőzhető.
Az online bankkártyás fizetés ma már egyre inkább rutinszerűvé válik, azonban ezzel párhuzamosan a visszaélések száma is növekvő problémát jelent világszerte. A bankkártyás fizetési csalásokért a jelenlegi szabályozás értelmében a kereskedők felelnek, tehát visszaélés esetén vissza kell téríteniük a kártyatulajdonosnak a vásárlás összegét, még akkor is, ha az áru már kiszállításra került a csalónak.
A világszerte egyre égetőbb probléma súlyosságát jól jelzi, hogy a tavalyi évben globálisan megközelítette a 7 ezer milliárd forintot a visszaélések összértéke, mely 12%-os növekedést jelent 2015-höz képest (The Nilson Report).
Magyarok fogtak össze a kibercsalók ellen
Az internetes fizetési megoldások területén hazánkban élenjáró, és Európában is vezető szerepre törő Barion, illetve az innovatív visszaélés megelőző rendszert fejlesztő szintén magyar SEON összefogott, melynek eredményeként az online fizetési szolgáltató Barion Fraud Buster néven kínál megoldást az online kártyás fizetési csalások visszaszorítása érdekében.
A Barion fizetési rendszerébe épített eszköz a kártyás visszaélési kísérletek több mint 80%-át képes kiszűrni, egy algoritmus segítségével a csalás kockázatának esélye szerint osztályozza a vásárlásokat, és amennyiben nagy a csalás valószínűsége, a rendszer automatikusan blokkolja a tranzakciót. Kisebb csaláskockázat esetén pedig e-mailben jelzést küld a kereskedőnek a gyanús vásárlási kísérletről, ilyen esetben érdemes a cégnek más csatornán, például telefonon keresztül megbizonyosodni, hogy valóban a kártyatulajdonos próbált-e meg a plasztikkal fizetni.
„A Barion célja, hogy nem csak hazai, hanem nemzetközi szinten is olyan innovatív, élenjáró internetes fizetési megoldást kínáljon, mely egyedülálló a piacon. A bankkártyás fizetési csalások egyre nagyobb gondot jelentenek, így elemi érdekünk, hogy növeljük a tranzakciók biztonságát. A SEON megoldása pedig világszinten is példaértékű. A Barion Fraud Buster így jelentősen növeli az online fizetés biztonságát” –fogalmazott Bíró Tamás, a Barion alapító-tulajdonosa.
Felhasználói viselkedés elemzés és eszköz ujjlenyomat
A SEON rendszere az adatelemzésen alapszik. A megoldás több szempont mentén elemzi az elérhető információkat, és ezek alapján von le következtetéseket egy-egy vásárlási szándék kapcsán a visszaélés esélyére vonatkozóan. A rendszer ennek részeként vizsgálja az eszköz IP címét, értékeli a vásárló e-mail címét, és ez alapján vizsgálja a közösségi médián fellelhető profil információkat. A SEON emellett elemzi a felhasználó viselkedését, a földrajzi helyet, illetve ellenőrzi az eszközt is, amelyről a tranzakciót kezdeményezik. Mindezeket pedig összeveti a kártyatulajdonosra korábbi online viselkedés mintázatával.
„A SEON rendszere olyan egyedülálló algoritmust használ, ami nagyon jó eséllyel szűri ki, ha a bankkártya adatokkal illetéktelen személy kíván vásárolni. A pontosság és hatékonyság mellett a megoldás előnye az egyszerű integrálhatóság is” – fűzte hozzá Kádár Tamás, a SEON alapítója.
A Barion Fraud Buster rendszer minden Barion-felhasználó internetes kereskedő számára automatikusan és ingyenesen elérhető, a néhány hónapos tesztidőszakot követően pedig kötelező alap és fizetős prémium funkciók kerülnek kialakításra.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a bankkártyás fizetések száma, csökken a készpénzhasználat Magyarországon
Az elmúlt évben jelentősen megnőtt a bankkártyás fizetést elfogadó kereskedők…
Tovább olvasom >Nyugdíjba mehetnek a bankkártyák a fiatalok többsége szerint
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >