A magyar-laoszi kereskedelem bővítésének fő területe a mezőgazdaság és az élelmiszeripar
A magyar-laoszi kétoldalú kereskedelem bővítésének legfontosabb területe a mezőgazdaság és élelmiszeripar – közölte a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM)n azt követően, hogy Szabó László külgazdasági és külügyminiszter-helyettes fogadta a laoszi delegációt.
A szaktárca közleményében felidézte, hogy Magyarország 2009-ben 8,6 millió dollár, 2016-ban pedig 30 millió dollár összegű kötött segélyhitellel támogatta Laoszt átfogó élelmiszerlánc-biztonsági rendszerének kiépítésében.
A kötött segélyhitel felhasználására minden esetben magyar vállalkozások termék- és szolgáltatásexportjával valósult meg, jelentősen hozzájárulva a térségbe irányuló magyar kivitel növeléséhez – jelezték.
A találkozón Szabó László kiemelte, Laosz fontos partnere Magyarországnak a globális gazdasági növekedés motorjának számító délkelet-ázsiai térségben. A felek egyetértettek abban, hogy Magyarország és Laosz gazdasági kapcsolatai fejlődnek, a következő években pedig az elmúlt időszakban tapasztalt lendület megtartására kell törekedni.
A tárgyalásokon felvetődött, hogy célszerű lenne az együttműködést újabb területekre kiterjeszteni, a laoszi fél nyitott egyebek mellett a népesség-nyilvántartási rendszerek és vízgazdálkodási megoldások átvételére – tájékoztatott a Külgazdasági és Külügyminisztérium. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >