Magyar KKV is bekerült a Generali Csoport EnterPRIZE pályázatának „Fenntarthatósági Hősei” közé
Idén a Generali Csoport másodjára is útjára indította sikeres KKV fenntarthatósági pályázatát, az EnterPRIZE-t, melynek keretében azokat az úttörő európai KKV-kat ismeri el, amik teljesítményükkel, illetve kezdeményezéseikkel kiemelkedők környezetvédelmi, fenntartható üzleti megoldásaikkal és társadalmi felelősségvállalásukkal. A kezdeményezéshez csatlakozó kilenc ország kis- és középvállalkozásai munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás kategóriákban jelentkezhettek pályázatukkal.
2022. október 26-án nagyszabású ünnepség keretében kerültek átadásra az EnterPRIZE díjak Brüsszelben, a benyújtott 6600 pályázó vállalat közül kiválasztott kilenc „Fenntarthatósági Hős” között pedig egy magyar cég is szerepel. A nemzetközi színtéren Karma Leather Gloves márkanévvel ismert Manual Divat Kft. magyar, családi kézben lévő kesztyűkészítő vállalkozás, mely elkötelezett a slow fashion és a körforgásos gazdaság iránt. A céget az EnterPRIZE bizottsága a pazarlás csökkentésére irányuló, figyelemre méltó tervéért díjazták, amely elsősorban a bőrmetszetek és régi kesztyűk újrahasznosítására, valamint termékeik életciklusának meghosszabbítására helyezi a hangsúlyt. Az EnterPRIZE pályázatait elbíráló bizottság a projekt értékelése során kiemelte, hogy a vállalkozás eladományozza a gyártás során keletkező bőrhulladékot további felhasználásra, valamint, hogy márkajelzésük nyomán a fogyasztóknak lehetőségük van nyomon követni a termék életciklusát.
„Azok a vállalatok, melyeket ma a „Fenntarthatósági Hősök” díjazottjaként ismertünk el, ékes példái annak, hogyan tudunk a vállalati környezetben olyan üzletvezetési stratégiát megvalósítani, amely amellett, hogy hozzájárul a kereskedelmi, értékesítési sikerekhez, a környezet vagy a közösség számára is előnyös” – nyilatkozta Lucia Silva, a Generali Csoport fenntarthatósági vezetője.
A brüsszeli díjátadó eseményen emellett bemutatták a Bocconi Egyetem által európai KKV-tulajdonosok körében végzett széles körű felmérés eredményeit, melyben a vállalatok fenntarthatósághoz való hozzáállásukat vizsgálták. A tanulmány felmérte, milyen fejlődést értek el az európai KKV-k a fenntartható üzletmenet és működés kiépítésében, milyen kihívásokkal kell szembenézniük, valamint hogyan tud a tágabb politikai és pénzügyi szféra segítséget nyújtani számukra. A tanulmány emellett azt is elemezte, milyen kezdeményezésekkel képes az Európai Unió Európai helyreállítási terve támogatást nyújtani a KKV-knak, valamint hogyan fejlődnek a pénzügyi szektor szolgáltatásai, melyek a KKV-k számára is előnyösek lehetnek fenntarthatósági törekvéseik elérésben.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >