Magyar KKV is bekerült a Generali Csoport EnterPRIZE pályázatának „Fenntarthatósági Hősei” közé
Idén a Generali Csoport másodjára is útjára indította sikeres KKV fenntarthatósági pályázatát, az EnterPRIZE-t, melynek keretében azokat az úttörő európai KKV-kat ismeri el, amik teljesítményükkel, illetve kezdeményezéseikkel kiemelkedők környezetvédelmi, fenntartható üzleti megoldásaikkal és társadalmi felelősségvállalásukkal. A kezdeményezéshez csatlakozó kilenc ország kis- és középvállalkozásai munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás kategóriákban jelentkezhettek pályázatukkal.
2022. október 26-án nagyszabású ünnepség keretében kerültek átadásra az EnterPRIZE díjak Brüsszelben, a benyújtott 6600 pályázó vállalat közül kiválasztott kilenc „Fenntarthatósági Hős” között pedig egy magyar cég is szerepel. A nemzetközi színtéren Karma Leather Gloves márkanévvel ismert Manual Divat Kft. magyar, családi kézben lévő kesztyűkészítő vállalkozás, mely elkötelezett a slow fashion és a körforgásos gazdaság iránt. A céget az EnterPRIZE bizottsága a pazarlás csökkentésére irányuló, figyelemre méltó tervéért díjazták, amely elsősorban a bőrmetszetek és régi kesztyűk újrahasznosítására, valamint termékeik életciklusának meghosszabbítására helyezi a hangsúlyt. Az EnterPRIZE pályázatait elbíráló bizottság a projekt értékelése során kiemelte, hogy a vállalkozás eladományozza a gyártás során keletkező bőrhulladékot további felhasználásra, valamint, hogy márkajelzésük nyomán a fogyasztóknak lehetőségük van nyomon követni a termék életciklusát.
„Azok a vállalatok, melyeket ma a „Fenntarthatósági Hősök” díjazottjaként ismertünk el, ékes példái annak, hogyan tudunk a vállalati környezetben olyan üzletvezetési stratégiát megvalósítani, amely amellett, hogy hozzájárul a kereskedelmi, értékesítési sikerekhez, a környezet vagy a közösség számára is előnyös” – nyilatkozta Lucia Silva, a Generali Csoport fenntarthatósági vezetője.
A brüsszeli díjátadó eseményen emellett bemutatták a Bocconi Egyetem által európai KKV-tulajdonosok körében végzett széles körű felmérés eredményeit, melyben a vállalatok fenntarthatósághoz való hozzáállásukat vizsgálták. A tanulmány felmérte, milyen fejlődést értek el az európai KKV-k a fenntartható üzletmenet és működés kiépítésében, milyen kihívásokkal kell szembenézniük, valamint hogyan tud a tágabb politikai és pénzügyi szféra segítséget nyújtani számukra. A tanulmány emellett azt is elemezte, milyen kezdeményezésekkel képes az Európai Unió Európai helyreállítási terve támogatást nyújtani a KKV-knak, valamint hogyan fejlődnek a pénzügyi szektor szolgáltatásai, melyek a KKV-k számára is előnyösek lehetnek fenntarthatósági törekvéseik elérésben.
Kapcsolódó cikkeink
Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >AM: a sikeres mezőgazdaság alapja a fenntartható élelmiszeripar
Magyarországon a mezőgazdaságnak mindig is erős kultúrája volt, mára pedig…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben 3,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
Szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,0 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb üzletet nyitott Szegeden a PENNY
Október 10-én Csongrád-Csanád vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >