Magyar kezdeményezésre szigorodhatnak a mézkeverékek származás jelölési előírásai
Eredményre vezettek az elmúlt két év erőfeszítései, a Mezőgazdasági és Halászati Tanács mai ülésén az Európai Bizottság ígéretet tett a mézkeverékek származás jelölési előírásának felülvizsgálatára. Ez megteremti a lehetőségét a származási országok pontos feltüntetésének, amely alapján a vásárlók könnyen felismerhetik a silányabb minőségű, túlnyomórészt nem magyar mézet tartalmazó keverékeket- mondta Nagy István agrárminiszter a Mezőgazdasági és Halászati Tanács mai ülésén Luxemburgban.
Magyarország számos alkalommal sürgette az elmúlt két évben a mézkeverékek származás jelölésére vonatkozó előírások felülvizsgálatát. A jelenlegi gyakorlat nem alkalmas a fogyasztók megfelelő tájékoztatására, hiszen az csak az EU-s, illetve EU-n kívüli eredet feltüntetését írja elő. Ez az információ pedig nem elegendő a tudatos fogyasztói döntés meghozatalához.
A tárcavezető a Mezőgazdasági és Halászati Tanács mai ülésén kiemelte, hogy egyértelműen a szabályok szigorítására van szükség a származási országok pontos megjelölésével. A méhészeti ágazat támogatása, valamint a méz védelme, fogyasztásának népszerűsítése közös érdekünk, bátran keressük az üzletek polcain a magyar mézeket – hívta fel a figyelmet az agrárminiszterek mai tanácskozását követően Nagy István.
Kapcsolódó cikkeink
Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >Ezért érdemes mézet vinni a nyaralásra
A BeoBee Méhészet megmutatja, miért érdemes mézet vinni a nyaralásra. Tökéletes…
Tovább olvasom >AM: megjelentek a feldolgozóüzemek beruházásait támogató pályázati kiírások
A kormány stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért az ágazat a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >