Óriássonka-vágással köszöntötték a húsvétot a Magyar Ízek Vásárán
A hagyományos finomságok mellett igazi ünnepi különlegességek is megjelentek a Magyar Ízek Húsvéti Vásárának palettáján, ahol 100 hazai kistermelő vonultatta fel eredeti forrásból származó termékeit a hétvégén. A mustrán nagy érdeklődés volt az olyan kreatív megoldások iránt is, mint amilyen például a húsvéti csokitojásba rejtett ékszer.
Húsvét idején az éves sonkamennyiség mintegy 25 százalékát fogyasztja a hazai lakosság, amely megközelítőleg 6000 tonnát jelent. Az ilyen, a termelők bemutatkozását lehetővé tévő események kitűnő alkalmat teremtenek arra, hogy az ünnepi asztalra tiszta forrásból származó ételek kerüljenek – emelte ki Daróczi László, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója a Magyar Ízek Húsvéti Vásárán szombat reggel, amelyen ezután egy hatalmas, mintegy 45 kg-os óriás mangalicasonka megvágásával köszöntötték az ünnepi sokadalmat és nyitották meg a száz kistermelő finomságait felvonultató mustrát a Várkert Bazárban.
A Magyarország minden területéről érkező kiállítók standjain a húsvéti ünnepkörhöz tartozó valamennyi hagyományos finomság – ételek, italok, édességek és kiegészítők – megjelentek, de természetesen ennél sokkal bőségesebb volt a felhozatal, így az egészségtudatos és ínyenc érdeklődők is megtalálták a számításukat. Szarvas szalámi, saját bőrében varrva érlelt Csöglei szárnyas sonka, frissen füstölt pisztráng, fürj- és strucctojás, jerky (szárított marhahús), paleo és vegán joghurtok és jégkrémek, szarvasgombás vaj, bükki faszenes tehénsajt, diókrémmel töltött camembert, levendula szörp, vadhúsok és pástétomok, mézbor, marcipánlikőr, csipkebogyómag olaj, liofilizált gyümölcsök, étcsokoládés meggylekvár – és még sorolhatnánk a gasztronómiai különlegességeket.
„Gyakorlatilag nincs is olyan résztvevő, aki ne érkezne valamilyen kuriózummal a vásárra. Hiszen itt nem csak az értékesítés a fontos, hanem az üzenet is: a magyar termelők minőségi, tradicionális, ugyanakkor mindig megújulásra kész, eredeti forrásból származó portékái felveszik a versenyt bármilyen nemzetközi kínálattal vagy nagyipari termékkel. Nem véletlen, hogy sok látogató programként tekint a Húsvéti Vásárra, ahol kóstolgathat, nézelődhet, ismerkedhet a gasztronómiával. Ráadásul számos színvonalas kiegészítő gyerekfoglalkozás és műsor is színesíti a hétvégét” – hangsúlyozta Pap Krisztián, a Magyar Ízek alapítója.
Az élelmiszereken kívül egyébként magyar designerek ajándéktárgyai is feltűntek a választékban. Sőt, kifejezetten nagy volt az érdeklődés az egyedi, kreatív megoldások iránt, nmint például a csokoládétojásba rejtett valódi ékszer, amely igazi húsvéti meglepetés lehet minden hölgynek.
A Magyar Ízek Húsvéti Vásárát, mint az OMÉK 2017 népszerűsítő programját a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrármarketing Centrum támogatta, fővédnöke dr. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter volt. Az OMÉK célja, hogy minél több kistermelő, őstermelő, családi gazdálkodó lehetőséget kapjon a bemutatkozásra. A kiállítás idén szeptember 20-24. között számos újdonsággal várja a látogatókat: kibővül területtel, bioszigettel, gyermekszigettel, sőt, a Hunegxpo mellett a Kincsem parkban is állattenyésztéssel kapcsolatos programokkal.
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Jelzi a méretcsökkenéseket a Nébih
Március 1-jén elindult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) adatbázisa, ahol…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >