Magyar hústermékek a Távol-Keleten
A sertéshús, különösen a mangalicahús, valamint a baromfihús, a libamáj, a téliszalámi és a tokaji aszúborok iránt a legnagyobb a kereslet a magyar élelmiszeripari termékek közül a távol-keleti piacokon.
Ez derült ki az ITD Hungary és a Magyar Húsiparosok Szövetsége által szervezett távol-keleti programokon, amelyeken 24 pincészet és 4 húsipari cég vett részt.
Egy távol-keleti húsipari roadshow-n (Vietnám, Hongkong, Dél-Korea, Japán) és két nemzetközi borkiállításon (Szingapúr, Hongkong) arattak sikert a hazai húsok és borok. Felismerve az Európában tapasztalható stagnálást, a hazai húsipari vállalatok új piacokat kerestek, így vált számukra hangsúlyossá Ázsia. A 2007. és 2008. évi exportadatok szerint a sertés- és baromfihús, illetve hústermék kivitelünk már több mint egytizede került Ázsiába, ennek meghatározó része Japánba és Dél-Koreába.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke elmondta, Hongkong elsősorban összekötő szerepet tölthet be Kína felé, mert az országgal egyelőre nincsenek érvényben a közvetlen szállításhoz szükséges államközi egyezmények.
Az elnök hozzátette, Vietnám jelenleg fehér folt ugyan a hazai húsipari exportőrök térképén, de a 86 milliós piac rendkívül nagy lehetőségekkel kecsegtet. Jelzi ezt, hogy az elmúlt hónapokban két magyar-vietnámi vegyesvállalat is nyitott termelőegységet Vietnámban. Az igényes japán, koreai és hongkongi piacon a kiemelkedő minőségű magyar sertés- és baromfihús, valamint a libamáj iránt jelentős a kereslet.
Borfronton is jeleskedtek a magyar termékek. Az október végi szingapúri kiállítás magyar standján kilenc termelő mutatta be borait, t a prémium kategóriás édes desszertborok bizonyultak a legnépszerűbbnek,de a középkategóriájú borok iránt is nő a kereslet – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >