Magyar Húsiparosok Szövetsége: ilyen virslit már nem szabad venni
Az éves virslieladás Magyarországon 34 ezer tonna körül alakul, és az év utolsó hónapjában ennek 10-25 százaléka fogy el – áll a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) közös közleményében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/12/Kepernyofoto-2023-12-27-13.12.08.png)
A kép illusztráció
Bár a kereskedők tapasztalatai szerint a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket preferálják, például csökken a juhbeles virsli forgalma, és nő a műbeles, a kollagénes, a hámozott virsli iránti kereslet, az ünnepi időszakban várhatóan hajlandóak lesznek többet fizetni a magasabb minőségű virslikért.
A NAK és a Hússzövetség arra figyelmeztet, hogy a szilveszteri virsli kiválasztásakor érdemes a magyar termékeket előnyben részesíteni. A hazai gyártók termékei ugyanis nyomon követhetők, folyamatosan ellenőrzöttek, és a hazai ízvilágra tervezettek.
Az Élelmiszerkönyv szigorú előírásai szerint a virsli hústartalma legalább 51 százalék kell, hogy legyen a késztermékre vonatkoztatva. Ha a hústartalom alacsonyabb vagy 10 százaléknál több a mechanikailag lefejtett hús a termékben, az már nem minősül virslinek. Fontos kiemelni, hogy a túl sok adalékanyag minőségromlást okozhat, így vásárláskor érdemes figyelni a termék összetételére és a minőségi virsliket választani.
Kapcsolódó cikkeink
Több kérdést is felvet az Aldi ellen indított GVH-vizsgálat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Aldi ellen, amely…
Tovább olvasom >Éder Tamás: jelentős veszteségeket halmoztak fel a hazai húsipari vállalatok
A magyar húsipar jelentős kihívásokkal küzd az utóbbi időben, ami…
Tovább olvasom >Új PICK Pickolino Roppanós mustármagos frankfurti virsli
A PICK márka nem véletlenül az egyik legismertebb a virsli…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >