A magyar háztartások több mint fele nem képes a megtakarításra
A magyar háztartások kevesebb mint fele tud valamilyen minimális összeget félretenni és a legtöbben a váratlan élethelyzetektől tartanak. A magyar fiatalok pedig első sorban saját lakásra gyűjtenek és készpénzben tartják a pénzüket – olvasható a penzcentrum.hu-n.
Az OVB Magyarország és az NRC Marketingkutató legfrissebb, ezerfős reprezentatív felmérése alapján a legnépszerűbb megtakarítási célok között említi a lakáscélú takarékoskodást – írja a Magyar Nemzet. A magyar családok pénzügyi képzetlenségét mutatja a felmérés szerint, hogy a félretett összeget a magtakarításokkal bíró családok harmada egyszerűen a bankszámláján parkoltatja, pedig a jelenlegi alacsony kamatkörnyezetben alig kapnak érte kamatot. Ez egyben azt is jelenti, hogy ez esetben sem állami, sem a személyi jövedelemadó visszatérítésére nem számíthatnak, vagyis gyakorlatilag semmi hozama nincs a félretett pénznek.
Ugyanakkor a magyar fiatalok 51 százaléka kifejezetten előrelátó, hiszen 51 százalékuk havi rendszerességgel tesz félre, 38 százalékuk közülük pedig saját otthonra gyűjt – írja a Magyar Hírlap. Az Intrum Justitia Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéseinek eredménye alapján elmondható, hogy a fiatalok megtakarításai elsősorban készpénzben érhetők el. A második legnépszerűbb pedig a megtakarítási számlán való pénz elhelyezés. Nagy különbség azonban, hogy amíg Európa-szerte sokan fektetnek részvényekbe, addig Magyarországon ez az arány mindössze hat százalék. Továbbá csupán feleannyi magyar fiatal rendelkezik hitelkártyával, mint az Európa más országaiban az azonos (18-34) korcsoportba tartozók. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok 40 százaléka hónapról hónapra él
A jövővel kapcsolatos várakozások tekintetében a hazai lakosság továbbra is…
Tovább olvasom >69 513 milliárd forintra nőtt a háztartások nettó pénzügyi vagyona
2022 IV. negyedév végére 83 939 milliárd forintra nőtt a…
Tovább olvasom >Lengyelországban újratöltőkből kínálja a Carrefour saját márkás termékeit
A Carrefour Polska sajtóközleménye szerint háztartási vegyiáru utántöltő automatát állít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >