Magyar-francia-belga program a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítésére
Magyar-francia-belga összefogással hároméves program kezdődött a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítésére – közölték a szervezők csütörtökön az MTI-vel.
Az Európai Friss Csapat program Magyarországon elsősorban a tizenéveseket, valamint a 30 és 50 év közötti szülőket szeretné elérni. Felmérési adatok is indokolják, hogy növelni kell a fogyasztást, belföldön például zöldségből és gyümölcsből fejenként átlagosan csak 304 gramm fogy naponta, miközben az egészségügyi világszervezet (WHO) ajánlása 400 gramm – írták. Magyarországról a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) vesz részt a program szervezésében, amelyhez többek között az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet és a minőségi mezőgazdaság előmozdításával foglalkozó belga ügynökség, az Apaq-W is csatlakozott.
Az Európai Friss Csapat az Európai Friss Kalandok folytatásaként, az EU 80 százalékos társfinanszírozásában valósul meg, ami a NAK számára 1,2 millió euró támogatást jelent – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hiány alakulhat ki a káposzta piacán, tovább drágulhat a zöldség ára
A FruitVeb elemzése szerint hiány fenyegeti a káposztapiacot, és még…
Tovább olvasom >Veszélyben a banán: betegségek és klimatikus változások fenyegetik a világ egyik legnépszerűbb gyümölcsét
A globális felmelegedés és az időjárási szélsőségek súlyosan érintik a…
Tovább olvasom >Adócsaló zöldség- és gyümölcskereskedőket fogtak el a pénzügyőrök
Görögországból importált zöldséget és gyümölcsöt a forgalmi adó megfizetése nélkül…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >