Magyar étkezési tojások és baromfitermékek vásárlására biztat a Baromi Termék Tanács
Teljes biztonsággal fogyaszthatók és jó minőségűek a magyar termelésből származó étkezési tojások – húzza alá a Baromfi Termék Tanács (BTT). A szervezet szerint a szalmonellával fertőzött lengyel tojások piacra kerülése is rávilágít arra, hogy a hazai tojástermelést és tojásfogyasztást kell előnyben részesíteni az import helyett. A magyar étkezési tojásoknál és baromfitermékeknél a biztonságot, a minőséget és a származást a Koronás Tojás Védjegy és Magyar Baromfi Védjegy is garantálja.
Szigorúan ellenőrzött termelésből származnak és jó minőségűek a magyarországi telepeken termelt étkezési tojások, ezért azokat nyugodtan fogyaszthatják a hazai vásárlók – hangsúlyozza a BTT. A terméktanács azt javasolja, hogy a fogyasztók keressék a magyar telepekről származó étkezési tojásokat, illetve baromfitermékeket az üzletekben. A minőséget, a biztonságot és a származást a tojásnál a Koronás Tojás Védjegy, a baromfihúsnál a Magyar Baromfi Védjegy is garantálja a fogyasztók számára.
Mint ismert, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tájékoztatása szerint a közelmúltban szalmonellával fertőzött étkezési tojások kerültek az európai piacra, ahol több megbetegedést is okoztak. A szalmonellás tojásokat kibocsátó lengyel telepről egy kamionnyi szállítmány érkezett Magyarországra, de a termékekből nem jutott kereskedelmi forgalomba. A Nébih a behozott készletet zárolta, az agrártárca pedig elővigyázatossági okokból a lengyel tojások rendkívüli és fokozott ellenőrzését rendelte el a hazai piacon.
A BTT felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy megfőzve és megsütve a szalmonella baktériumok elpusztulnak. Az étkezési tojások felhasználásánál természetesen a konyhai higiénia szabályait be kell tartani.
Kapcsolódó cikkeink
Piszkos ketrecek, globális veszélyek: tyúkok milliói szenvednek világszerte
Egy friss nemzetközi jelentés rávilágított: több mint harmincöt országban tartanak…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >