Magyar élelmiszeripari termékbemutató Rómában
Az olasz piacon eddig ismeretlen vagy kevéssé forgalmazott magyar minőségi élelmiszeripari termékek bemutatását, valamint az olaszországi forgalmazókkal való kapcsolatteremtést szolgálta a Római Magyar Akadémián (RMA) csütörtökön rendezett Hu-Food Day.
A római magyar nagykövetség és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által rendezett és termékbemutatóval, valamint kóstolóval egybekötött találkozó a magyar élelmiszeripar vállalatait az olasz országos és nemzetközi élelmiszerláncok képviselőivel, kereskedőkkel, bolttulajdonosokkal és közvetítő ügynökségekkel hozta közvetlen kapcsolatba.
A találkozón felszólaló Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek elmondta, a magyar élelmiszeripar prémium, vagyis kiemelt minőségű termékekkel kíván jelen lenni az egyébként minden külföldi terméket nehezen befogadó olasz exportpiacon. „Az olaszok elsősorban nyersanyag felvásárlásban érdekeltek, mi azonban késztermékekkel is jelen kívánunk lenni” – mondta az államtitkár.
Anna Maria Accili magyarországi olasz nagykövet hangsúlyozta, hogy az Expo 2015 milánói világkiállításon Magyarország pavilonja nagy sikert aratott.
Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara élelmiszeriparért felelős alelnöke az olasz közönség előtt azt hangsúlyozta, hogy a Magyarországra látogató egyre több olasz turista nem elegendő a magyar termékek még szélesebb olaszországi megismertetéséhez, a magyar élelmiszeripar termékeit közelebb kell vinni az olaszországi fogyasztókhoz.
Vincenzo Lenucci, a Confagricoltura olasz agrárszövetség igazgató-helyettese arra emlékeztetett, hogy az évi 34 milliárd eurós olasz agáripari exportnak kevesebb mint egy százaléka kerül Magyarországra. Hozzátette: ez Magyarország lakosságához mérve átlagos arány, mivel az olasz termékeket 150 országba exportálják. Lenucci hangsúlyozta, hogy az olasz piacnak többek között gabonára, kukoricára és marhahúsra van szüksége. Megjegyezte, az olasz-magyar agrárkapcsolat nem korlátozódhat a termékkereskedelemre, az élelmiszer-feldolgozásban szerzett tapasztalatcsere ugyanennyire jelentős.
Az eseményen magyar pálinkákat, Tokaji-borokat, mézeket, fagyasztott termékeket, szalámit, kolbászt, sonkát, szalonnát és számos más élelmiszeripari terméket mutattak be. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Az AKI részt vesz az Európai Bizottság által támogatott carbon farming projektben
Az Európai Bizottság Éghajlatpolitikai Igazgatósága (DG CLIMA) megbízásából egy nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >