Magyar élelmiszeripari termékbemutató Rómában
Az olasz piacon eddig ismeretlen vagy kevéssé forgalmazott magyar minőségi élelmiszeripari termékek bemutatását, valamint az olaszországi forgalmazókkal való kapcsolatteremtést szolgálta a Római Magyar Akadémián (RMA) csütörtökön rendezett Hu-Food Day.
A római magyar nagykövetség és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által rendezett és termékbemutatóval, valamint kóstolóval egybekötött találkozó a magyar élelmiszeripar vállalatait az olasz országos és nemzetközi élelmiszerláncok képviselőivel, kereskedőkkel, bolttulajdonosokkal és közvetítő ügynökségekkel hozta közvetlen kapcsolatba.
A találkozón felszólaló Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek elmondta, a magyar élelmiszeripar prémium, vagyis kiemelt minőségű termékekkel kíván jelen lenni az egyébként minden külföldi terméket nehezen befogadó olasz exportpiacon. „Az olaszok elsősorban nyersanyag felvásárlásban érdekeltek, mi azonban késztermékekkel is jelen kívánunk lenni” – mondta az államtitkár.
Anna Maria Accili magyarországi olasz nagykövet hangsúlyozta, hogy az Expo 2015 milánói világkiállításon Magyarország pavilonja nagy sikert aratott.
Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara élelmiszeriparért felelős alelnöke az olasz közönség előtt azt hangsúlyozta, hogy a Magyarországra látogató egyre több olasz turista nem elegendő a magyar termékek még szélesebb olaszországi megismertetéséhez, a magyar élelmiszeripar termékeit közelebb kell vinni az olaszországi fogyasztókhoz.
Vincenzo Lenucci, a Confagricoltura olasz agrárszövetség igazgató-helyettese arra emlékeztetett, hogy az évi 34 milliárd eurós olasz agáripari exportnak kevesebb mint egy százaléka kerül Magyarországra. Hozzátette: ez Magyarország lakosságához mérve átlagos arány, mivel az olasz termékeket 150 országba exportálják. Lenucci hangsúlyozta, hogy az olasz piacnak többek között gabonára, kukoricára és marhahúsra van szüksége. Megjegyezte, az olasz-magyar agrárkapcsolat nem korlátozódhat a termékkereskedelemre, az élelmiszer-feldolgozásban szerzett tapasztalatcsere ugyanennyire jelentős.
Az eseményen magyar pálinkákat, Tokaji-borokat, mézeket, fagyasztott termékeket, szalámit, kolbászt, sonkát, szalonnát és számos más élelmiszeripari terméket mutattak be. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >A legszebb és legfrissebb fenyőfák idén is a termelői vásárokon kaphatók
Az idén is szebbnél szebb fenyőfák közül válogathatnak a vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >