Magyar élelmiszeripari sikerek a Közel-Keleten
Immáron harmadik alkalommal mutatkoztak be magyar vállalatok a HITA (Nemzeti Külgazdasági Hivatal) szervezésében a világ egyik vezető élelmiszeripari szakkiállításán, a dubaji Gulfoodon. A 114 000 nm alapterületen 120 ország 4500 kiállítójának részvételével zajló és több mint 80000 szakmai látogatót vonzó seregszemlén az előző évekhez képest mind a magyar stand mérete, mind a kiállító hazai cégek száma megduplázódott, ami jól tükrözi a magyar vállalatok intenzív érdeklődését a közel-keleti térség iránt. A 85 nm-es magyar standon 16 vállalat mutatta be termékeit, lefedve a hazai export árualap szinte teljes spektrumát. Kiemelkedő érdeklődés mutatkozott a méz, a fagyasztott áruk, a konzervek és a különleges élelmiszerek iránt.
Február utolsó hetében 16 magyar cég vett részt a Közel-Kelet legnagyobb élelmiszeripari kiállításán Dubajban, a Gulfoodon, a HITA szervezésében. Hazánkat képviselte az Aranynektár Kft., a Fit-Food Kft., a Gilan Trading Kft., a Hungarotej Kft., a Hunland Food Kft., a Lourdes Honey Kft., a Marathon-Foods Kft., a Mirelite Mirsa Zrt., az MC Scotland Kft., a Naponta Kft., a Nobilis Zrt., az NT Kft., a PM World Trade Kft., a Szentkirályi Ásványvíz Kft., a Tatár Pékség Kft., és a Wintertrade Zrt..
„Az Öböl országok étkezési szokásai sokban hasonlítanak a Földközi Tenger Dél-keleti országainak konyháihoz. Érdemes ezt a régiót együttesen kezelni, és megcélozni. Az általunk az elmúlt 20 évben látogatott kiállítások közül a Gulfood az egyetlen, mely megfelelő koncentrációban vonzza ebből a régióból az érdeklődőket” – mondta el Horváth József a WinterTrade Zrt. igazgatója.
A kiállítók mindegyike rendelkezik már export tapasztalatokkal a közel-keleti térségben, felkészülten érkeztek a kiállításra. Egyre több termék csomagolásán található meg az iszlám vallás előírásainak való megfelelést tanúsító halal jelzés. Idén újdonságkent szerepeltek a magyar standon a libamáj es vizi szárnyas termékek, étolajok és fagyasztott készételek, illetve gourmet lekvárok. A Lourdes Honey fekete mag fűszeres méz terméke döntős lett a Gulfood Awards versenyen.
„Jól látszik, hogy a térségben jelentős az importigény az élelmiszerek iránt. Magyarországról elsősorban mézet, csemegekukoricát és zöldborsót, valamint sajtot kerestek az érdeklődők, de a HITA stand kínálatát megtekintve számos új terméket is felfedezhettek, amire eddig esetleg nem gondoltak hazánk kapcsán” – osztotta meg tapasztalatait a kiállításról a HITA osztályvezetője, Mautner Márk.
A HITA munkatársa hozzátette még, hogy egyértelműen kijelenthető, hogy a Gulfood mára a világ egyik legfontosabb szakmai rendezvényévé vált, így Magyarország hangsúlyos részvétele a jövőben is elengedhetetlen. „Az élelmiszer feldolgozó szektor hazai szereplőire kiváló, eddig kevéssé kiaknázott piaci lehetőségek várnak az arab országokban, melyek új lendületet adhatnak az Európában tapasztalható stagnálásból kiutat kereső exportőröknek. Ehhez azonban a vállalatok aktív jelenlétére, a helyi elvárások megismerésére, az új igényekre való nyitottságra és a kulturális különbségek megértésére is szükség van. A HITA ennek előmozdítása érdekében a jövőben is támogatni fogja a vállalatok külpiaci törekvéseit” – mondta Mautner.
A kiállítást és a magyar kiállítókat meglátogatta a Vidékfejlesztési Minisztérium delegációja, élén Poprády Géza helyettes-államtitkárral.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >