A magyar egyetemista vállalkozna, a külföldi multihoz menne
Az elsőéves hallgatók harmada próbálna szerencsét külföldön a diploma megszerzése után, míg a vidéki munkavállalás csupán a fiatalok töredéke számára ideális jövőkép – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) legfrissebb Karrierterv kutatásából. A hazai diákok számára a saját vállalkozás létrehozása a legvonzóbb lehetőség, míg a külföldiek inkább ismert multinacionális cégeknél vagy nemzetközi szervezeteknél dolgoznának. A diplomázástól az elsőévesek idehaza elsősorban magasabb jövedelmet és biztos megélhetést, a külföldiek a tudás és műveltség megszerzését várják.
Az elsőéves egyetemisták 35 százaléka tervezi, hogy a diploma után külföldön vállal munkát, míg 58 százalékuk Budapesten kezdené meg karrierjét a METU Karrierterv kutatása szerint. A felmérés évente vizsgálja az intézményben nappali szakon tanuló, aktív hallgatók karrierrel kapcsolatos elvárásait, terveit és motivációit. A közel 350 magyar és külföldi elsőéves diák véleményét reprezentáló kutatás idén először lehetőséget ad a két hallgatói csoport közötti hasonlóságok és különbségek vizsgálatára.
Változatlanok a saját vállalkozás létrehozásával kapcsolatos tervek, a magyar fiatalok számára a METU 2016-os Karrierterv kutatásához hasonlóan továbbra is ez a legvonzóbb jövőkép. Az évfolyam tagjai körében a második legnépszerűbb munkahelynek a multinacionális cégek bizonyultak, a harmadik helyen pedig az uniós vagy egyéb nemzetközi szervezetek állnak.
A METU magyar hallgatóinak diplomaszerzéssel kapcsolatos legfontosabb várakozásai között 2017-ben az első helyen a magas jövedelem, a második helyen pedig a tudás és műveltség megszerzése áll, míg a vezetői pozíció betöltésének lehetősége a harmadik helyre került. A külföldiek jelentősen kisebb arányban várnak magas jövedelmet a diplomaszerzéstől, az ő körükben a tudás, műveltség megszerzése volt a legnépszerűbb válasz. A válaszadó diákok legfontosabb értékként első helyen a családi életet, második helyen a jó anyagi körülményeket jelölték meg. //
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Rekordszinten az állásban lévő nők száma
Tavaly átlagosan 2 millió 155 ezer aktív korú nő állt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a BioTechUSA cégcsoport
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a tisztán…
Tovább olvasom >Terjednek Németország vidéki területein az automata üzletkoncepciók
Németországban az okosboltok szcénája rohamtempóban fejlődik, és a vidéki területeken…
Tovább olvasom >