Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 04. 14. 12:19

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

A szervezet hétfői közleménye szerint a tavalyi év nyertese az eladott mennyiség alapján a jégkrém volt, amelyből 10 százalékkal többet adtak el az előző évinél, míg cukorkából 4 százalékkal, chipsből pedig 6 százalékkal több fogyott. Minden más kategória eladása csökkent, a táblás csokoládéké például 8 százalékkal, a desszerteké 5, a kekszeké 2 százalékkal.

A stagnáló mennyiség mellett a forgalom értéke mintegy 7 százalékkal nőtt tavaly. Megjegyezték, hogy a számos árfelhajtó hatás ellenére az édességek átlagos áremelkedése lényegében nem tért el az élelmiszerárak KSH által mért 6 százalékos szintjétől.

A szakmai szervezet szerint

a magyar fogyasztók nem mondanak le az édességekről, ez különösen megmutatkozik az ünnepi időszakokban. Húsvétkor például az édességeladások jellemzően 15-20 százalékkal emelkednek az év többi részéhez képest.

A drágulás évek óta folyamatos, ezért a fogyasztók egyre inkább az ár-érték arányt helyezik előtérbe, egyre tudatosabban választva a saját márkás vagy a kedvezőbb árkategóriájú, de jó minőségű termékeket – írták.

A közleményben a szövetség jelezte:

szinte biztosra vehető, hogy a húsvéti szezonban drágábbak lesznek a csokoládék, cukorkák és más ünnepi édességek a tavalyinál. A gyártók igyekeznek a drágulást kezelhető szinten tartani, de a termelési költségek jelentős növekedését nem tudják teljesen „lenyelni”

– fogalmaztak.

A Magyar Édességgyártók Szövetsége az idei évre a szektorban stabil, de továbbra is kihívásokkal teli időszakot vár, további nyersanyag- és energiaár-ingadozásokra, valamint munkaerőköltség- és logisztikai díjnövekedésre számítanak.

Kapcsolódó cikkeink