Magyar Édességgyártók Szövetség: nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
„Háború, válság ide vagy oda az emberek mindig szeretik a csokoládét” – mondta el a Magyar Édességgyártók Szövetség sajtótájékoztatóján Dr. Török Róbert a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatója, aki hozzátette, az édességipar mindig megtalálja a megfelelő válaszokat a vészterhes időkben is.
A vészterhes időkről már a HUNBISZ szervezeti titkára tartott előadást, ebben elhangzott hogy a legfrissebb becslések szerint a magyar édességpiac forgalmi értéke 2022-ben 20 százalékkal, 310 milliárd forintra emelkedett. Elhangzott az is, stagnáló a fogyasztás, és ami meglepő tavaly nem zuhant ez be olyan mértékben, mint anno a 2008-as válságkor, vagy éppen a pandémiakor vagy a NETA első bevezetésekor.
A szövetség beszámolt arról is, egyértelműen dráguló piacról beszélhetünk, de az édességek még így is az országos átlagos élelmiszerinfláció alatt drágultak. Kiemelték, hogy ez annak köszönhető, hogy a gyártók jókora olyan költséget nyelnek be, ami egyébként a vásárlókra hárulna. Az áremelkedések fő okai között szerepel egyébként: az alapanyagok drágulása, az energiaárak és munkabér költségek növekedése, illetve a NETA emelése.
A stagnáló 2022-es évnek azért volt egy nagy nyertese is, a beszámoló szerint a jégkrémek piaci majd 5 százalék növekedést tudott felmutatni olyan környezetbe, ahol minden más forgalom inkább 1-4 százalék között csökkent – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csokoládé, mégis veszik: fényes árbevétel, olvadó profit a Lindtnél
A Lindt & Sprüngli svájci csokoládégyártó idén ismét bebizonyította, hogy…
Tovább olvasom >Világnapján ünnepeljük a csokoládét!
Nehéz, sőt, már-már fájó elképzelni egy olyan világot, amelyben nincsenek…
Tovább olvasom >Gondok vannak csoki-fronton
Miközben egyre többet fizetünk a prémium csokoládékért, a kakaótermesztők többsége…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >