Magyar Édességgyártók Szövetség: nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
„Háború, válság ide vagy oda az emberek mindig szeretik a csokoládét” – mondta el a Magyar Édességgyártók Szövetség sajtótájékoztatóján Dr. Török Róbert a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatója, aki hozzátette, az édességipar mindig megtalálja a megfelelő válaszokat a vészterhes időkben is.
A vészterhes időkről már a HUNBISZ szervezeti titkára tartott előadást, ebben elhangzott hogy a legfrissebb becslések szerint a magyar édességpiac forgalmi értéke 2022-ben 20 százalékkal, 310 milliárd forintra emelkedett. Elhangzott az is, stagnáló a fogyasztás, és ami meglepő tavaly nem zuhant ez be olyan mértékben, mint anno a 2008-as válságkor, vagy éppen a pandémiakor vagy a NETA első bevezetésekor.
A szövetség beszámolt arról is, egyértelműen dráguló piacról beszélhetünk, de az édességek még így is az országos átlagos élelmiszerinfláció alatt drágultak. Kiemelték, hogy ez annak köszönhető, hogy a gyártók jókora olyan költséget nyelnek be, ami egyébként a vásárlókra hárulna. Az áremelkedések fő okai között szerepel egyébként: az alapanyagok drágulása, az energiaárak és munkabér költségek növekedése, illetve a NETA emelése.
A stagnáló 2022-es évnek azért volt egy nagy nyertese is, a beszámoló szerint a jégkrémek piaci majd 5 százalék növekedést tudott felmutatni olyan környezetbe, ahol minden más forgalom inkább 1-4 százalék között csökkent – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
Válság a csokoládépiacon?
Az elmúlt év végén jelentős drágulás volt tapasztalható a csokoládé…
Tovább olvasom >Felelős forrásból származó csokoládémárkát vezet be a Nestlé
A Rainforest Alliance által tanúsított kakaóval készült édesség a világ…
Tovább olvasom >Bezár a legendás csokoládégyár
A Salzburg Schokolade, egy hosszú történettel rendelkező édességgyár, bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >