A magyar családok jelentős része túlköltekezik karácsonykor
A magyarok közel 40 százaléka érzi úgy, hogy többet költ karácsonyi ajándékokra, mint megtehetné, de jellemzően nem hitelből finanszírozzák azokat – derült ki a Intrum Justitia novemberben készített európai fogyasztói fizetési jelentéséből.
Az MTI-nek eljuttatott jelentés szerint a karácsonyi túlköltekezés nem magyar sajátosság, hasonló tendencia figyelhető meg a többi vizsgált európai országban is. Az európai átlaghoz hasonlóan a magyarok sem kölcsönből vásárolják meg az ajándékokat, 10-ből csak 2 magyar vesz fel kölcsönt a nagybevásárláshoz.
A karácsonyi időszak megterheli a családok pénztárcáját, amelynek hatása januárban érződik. A magyarok közel fele szerint pénzügyi szempontból az év legmegterhelőbb időszaka az első hónap, míg a 18-24 évesek 30 százaléka vélekedik így, addig az 50 évnél idősebb korosztályból minden második ember.
A kutatás szerint egyre többet vásárolnak a magyarok az interneten: a megkérdezettek több mint fele állította, hogy az egy évvel korábbihoz képest ma már nagyobb részben webes felületen intézi költéseit. A válaszadók harmada az internetes kereskedés egyszerűsége miatt többet vásárol, ugyanakkor szintén minden harmadik fogyasztó úgy érzi, a közösségi média nyomásgyakorlása miatt többet vásárol, mint amire szüksége lenne. A magyar adat az európai átlag alatt van, a többi visegrádi országban a válaszadók több mint fele látja így, míg Romániában a válaszadók majdnem kétharmada.
A követeléskezelő vállalatcsoport évente elkészíti az európai fogyasztói fizetési jelentést, az idei kutatásban 24 európai ország több mint 24 ezer állampolgára vett részt, köztük 1006 magyar. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Intrum: felívelő időszak után csökkent a magyar lakosság fizetőképessége
Idén a második negyedévben jelentősen csökkent az Intrum fizetőképességi index…
Tovább olvasom >K&H: csökkent a hitellel rendelkező fiatalok száma
Csökkent a hitellel rendelkező fiatalok száma Magyarországon a K&H Bank…
Tovább olvasom >Az éghajlatváltozás aggasztja ugyan a hús- és tejtermékek előállítóit, de nem eléggé
Bár az éghajlatváltozás egyre inkább aggasztja a hús- és tejipari…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csomagautomatákat állít a DM Németországban
A Magyarországon is nagy népszerűségnek örvendő Drogerie Markt üzletlánc közel…
Tovább olvasom >Tájékozottak, de kevés folyadékot fogyasztanak a magyarok a Szentkirályi Magyarország felmérése szerint
Augusztus első hete is már az iskolakezdésről szól, az emberek…
Tovább olvasom >A SPAR megnyitotta első üzletét Lettországban
A kiskereskedelmi óriás, a SPAR megnyitotta első szupermarketjét Lettországban, Saldus…
Tovább olvasom >