Magyar cégek is részt vesznek a kazahsztáni élelmiszeripari kiállításon
Magyarországról 32 cég mutatkozik be a World Food Kazahsztán rendezvényen november 2. és 4. között – közölte az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC) szerdán az MTI-vel.
Közép-Ázsia egyik legnagyobb élelmiszeripari kiállításán az idén 36 ország 456 kiállítója ismerteti meg termékeit több mint 5 ezer szakmai látogatóval.
A magyar cégek az AMC standján mutatkoznak be, a Magyar Nemzeti Kereskedőház 12 céget, míg a Fruitmarketing 20 termelői szerveződést képvisel a vásáron négyféle termékkel (meggy, alma, bodza, homoktövis).
A közleményben Baranyi András, Magyarország kazahsztáni nagykövete hangsúlyozta: Kazahsztán számára fontosak a magyar kapcsolatok. Emlékeztetett arra, hogy az idén kezdte működését a Kazah-Magyar Közös Beruházási Alap, amely az Eximbank és a KazAgro Holding közös finanszírozásával 40 millió dolláros alaptőkével jött létre. Az ázsiai országban ez az első nemzetközi befektetési alap, amelynek fő törekvése a magyar technológia alkalmazása a helyi termelésben, és így a közös gyártás elősegítése. A kiállítás ennek az együttműködésnek is fórumot biztosít – tette hozzá.
Lipcsey György az Agrármarketing Centrum igazgatójának tájékoztatása szerint a kiállítás eredményeként a 2017-es Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) szakmai napjára meghívást kapnak a kazah üzletemberek is, ahol további magyar termékeket ismerhetnek meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekord részvétel a magyar standon a mentes termékek kiállításán Bécsben
Az Agrármarketing Centrum először vett részt a Free From elnevezésű,…
Tovább olvasom >A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Mi kerüljön a gyerek tányérjára nyáron? 5 tipp a tudatosabb étkezéshez
A nyári szünet a gyerekek egyik kedvenc időszaka: hosszú, játékkal…
Tovább olvasom >