Magyar cégek is részt vesznek a kazahsztáni élelmiszeripari kiállításon
Magyarországról 32 cég mutatkozik be a World Food Kazahsztán rendezvényen november 2. és 4. között – közölte az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC) szerdán az MTI-vel.
Közép-Ázsia egyik legnagyobb élelmiszeripari kiállításán az idén 36 ország 456 kiállítója ismerteti meg termékeit több mint 5 ezer szakmai látogatóval.
A magyar cégek az AMC standján mutatkoznak be, a Magyar Nemzeti Kereskedőház 12 céget, míg a Fruitmarketing 20 termelői szerveződést képvisel a vásáron négyféle termékkel (meggy, alma, bodza, homoktövis).
A közleményben Baranyi András, Magyarország kazahsztáni nagykövete hangsúlyozta: Kazahsztán számára fontosak a magyar kapcsolatok. Emlékeztetett arra, hogy az idén kezdte működését a Kazah-Magyar Közös Beruházási Alap, amely az Eximbank és a KazAgro Holding közös finanszírozásával 40 millió dolláros alaptőkével jött létre. Az ázsiai országban ez az első nemzetközi befektetési alap, amelynek fő törekvése a magyar technológia alkalmazása a helyi termelésben, és így a közös gyártás elősegítése. A kiállítás ennek az együttműködésnek is fórumot biztosít – tette hozzá.
Lipcsey György az Agrármarketing Centrum igazgatójának tájékoztatása szerint a kiállítás eredményeként a 2017-es Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) szakmai napjára meghívást kapnak a kazah üzletemberek is, ahol további magyar termékeket ismerhetnek meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >