Magyar cég is nyert az EBRD vállalkozói pályázatán
Magyar cég is nyert az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) pályázatán, a Smapp Lab két külföldi vállalkozással együtt kapta meg az élelmiszer-technológiai startupok versenyének fődíját – közölte az EBRD kedden az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A magyar társaság rovarfigyelő platformja segíti az optimális növényvédőszer-használatot, a tunéziai Kumulus gépei friss vizet állítanak elő fenntartható módon, a török Biftek növekedési adalékai pedig csökkentik a laboratóriumi húsgyártás költségeit – olvasható a nyertesek ismertetésében. A további helyezettek egyike öntözéstámogató rendszert fejlesztett, és akad olyan vállalkozás is, amelyik ehető poharakat készít, hogy kevesebb legyen a hulladék.
A győzteseket részben a megoldani kívánt probléma fontossága alapján választották ki
Emellett a termékek és szolgáltatások egyediségét, a piacra lépési stratégiát vagy a fejlesztésekben rejlő lehetőségeket is figyelembe vették. A nyertesek személyre szabott tanácsadói támogatásban részesülnek, 10 ezer eurós támogatást kapnak további szolgáltatásokhoz, nemzetközi fórumokon jelenhetnek meg.
Az EBRD a kiírást az éghajlatváltozással és a népességrobbanással indokolta. 2050-ben 9,6 milliárd él majd a Földön, ezért megoldásokat kell találni az élelmiszerellátási rendszerek nehézségeire. Az innovatív termékek, szolgáltatások és technológiák támogatása hozzájárulhat az agrár-élelmiszeripar fenntarthatóságához és hatékonyságához – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >