Magyar cég innovációja segíti a nemzetközi sportóriás terjeszkedését
Magyar fejlesztésű kasszákkal nyitott novemberben a Decathlon első lettországi üzlete. A világ legnagyobb sportszerforgalmazója korábban ausztriai és a szerbiai indulásában is a Laurel Cégcsoport megoldásaira támaszkodott. A döntést a korábbi jó tapasztalatokkal, a magyar szolgáltató rendszereinek rugalmasságával és a rekordgyorsaságú telepítéssel indokolták.
Gyors ütemben terjeszkedik a Decathlon. A csak Magyarországon 25, a világ 57 országában pedig csaknem 1000 városban 1647 áruházzal rendelkező lánc a világ legnagyobb sportszerforgalmazója. A cég az utóbbi időben Közép- és Kelet-Európában is újabb pozíciókat nyitott, Szerbiában és Lettországban az első, míg Ausztriában már a 2. üzletét avatta.
A közös vonás, hogy a sportóriás mindhárom helyszínen egy magyar retail-informatikai szolgáltató, a Laurel kasszarendszerével és önkiszolgáló kasszáival indította útjára az új üzletet. A modern megoldások iránt elkötelezett csoport többek közt azért választotta partneréül a jelentős regionális piacismerettel, szaktudással rendelkező magyar beszállítót, mert így a folyamatos fejlesztések révén 1-2 év helyett mindössze néhány hónap alatt sikerült adaptálnia az új IT rendszert. Ezen kívül az is megkönnyítette a döntést, hogy a cég Laura kasszarendszerei már integrálva voltak a Decathlon informatikai megoldásaival.
Dudás Áron, a Tízpróba Magyarország Kft. informatikai igazgatója az együttműködésről kifejtette: „az első lettországi üzlet azért is különleges, mert egy, a szokásostól jelentősen eltérő, önmagában is összetett, hibrid rendszer került kialakításra. Ebben a Decathlon által már használt Laurel rendszer együttműködik egy lokális kasszaszoftverrel. A cég megoldása az offline értékesítés mellett az online értékesítésben is részt vesz. A korábbi együttműködés fényében ezt is a Laurel szakembereire bíztuk, de ők hozták létre számunkra a Stadlauban (Ausztria) lévő, szintén új bolt önkiszolgáló pénztárait is, melyek a normál kasszákhoz hasonlóan képesek RFID-t használni. Maga a felhasznált önkiszolgáló kassza is a saját fejlesztésük, és Magyarországon készül, ezt fejlesztették úgy tovább, hogy a vevőnek már egyáltalán nem kell vonalkódot keresgélni és szkennelni; elég, ha az árut behelyezi egy RFID “kádba”, és szinte már kapja is a blokkot” – mondta el az IT-szakember.
„Már induláskor magasnak mondható 30-35%-os használati arányt mértünk a bankkártyás önkiszolgáló kasszáknál, de a food szektorban szerzett tapasztalataink szerint ez rövidesen 70-80% fölé is nőhet, különösen most, hogy a fizikai érintkezések csökkentése ennyire fontossá vált. Ezek alapján bizakodva várjuk a további eredményeket a sportszerpiacon is” – tette hozzá Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
A Decathlon új üzletkoncepcióval modernizálja áruházait
A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai…
Tovább olvasom >Mentális pihenő a Nike dolgozóinak
Mentális egészségügyi pihenőre küldi dolgozóit oregoni központjában a Nike –…
Tovább olvasom >Magazin: Érintéskerülő vásárlók
A távolságtartás, a zsúfoltság kerülése is igény marad az új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >