Magyar cég értékesíti a külföldi Tesco-k eszközeit is
Kilép a nemzetközi piacra a műszaki online árverések specialistája, az Intergavel Aukciósház. Hamarosan Szlovákiában, majd Csehországban és Lengyelországban is szervez árveréseket a 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás. A Tesco közép-európai hálózatában az időszakos csere, vagy egyéb ok miatt kiárusítandó termékeket, eszközöket fogják internetes aukción értékesíteni.
Kocsis Csaba
Külföldi piacra lép az Intergavel Aukciósház, a cég a Tesco közép-európai központjától kapott megbízást, hogy az áruházakból, logisztikai raktárakból értékesítsék a lecserélendő eszközöket.
– Először Szlovákiában szervezünk aukciót, erre még idén sor kerül. Ezután Csehországban és Lengyelországban is várnak ránk megbízások – ismerteti Kocsis Csaba, az Intergavel ügyvezetője. A magyarországi Tesco áruházak már 5 éve az online aukciót választják, ha kötelező csere, üzletbezárás, vagy egyéb ok miatt kiárusítják eszközeiket, berendezéseiket. Az áruházlánc központi, közép-európai irányítást kapott, az a döntés született, hogy a többi országban is a hazánkban már bevált módon értékesítsék a tárgyakat. Miután már korábban kialakult a bizalom, az Intergavel kap megbízást a cseh, szlovák, lengyel áruházi eszközök, gépek árverezésére is.
Az online aukciót azért kedvelik a cégek, mert a legmagasabb eladási árat garantálja azzal, hogy átlátható, kizárja az összebeszélés lehetőségét. Ebben a konstrukcióban a fizetési fegyelem is nagyon magas, hiszen előzetesen regisztrált vállalkozások vehetnek részt az árveréseken, amelyek likviditási vizsgálaton is átesnek – tette hozzá az ügyvezető.
A legfontosabb feladat, hogy az adott országokban úgy kell fellépnünk, mint egy helyi cégnek, vagyis alkalmazkodni kell az eltérő adóügyi, számviteli szabályokhoz. Ha valaki például a szlovák Tesco készleteiből vásárol, akkor szabályos szlovák számlát fog kapni. A magyar vállalkozások számára is jó hír lehet a bővítés, ugyanis a vállalkozók a határ menti eladóktól beszerezhetnek olyan eszközöket, amelyeket esetleg nem találnak meg hazai cégek kínálatában – mondta Kocsis Csaba.
Kapcsolódó cikkeink
Navigált vásárlások
Az év elején a Retail Dive felmérést végzett a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Béremelés a Tescónál: 15 százalékos bérfejlesztés
Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global…
Tovább olvasom >A drasztikus áremelkedést kritizálta a Tesco, markáns válasz érkezett rá
John Allan, a Tesco elnöke ugyanis a BBC vasárnapi politikai-közéleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkenti a vaj árát az ALDI
Az ALDI Magyarország az elmúlt időszakban alacsonyabb beszerzési árakat ért…
Tovább olvasom >A Henkel, a CEWE, a JYSK, a Rossmann és a DHL is segít a mélyszegénységben élő gyerekeknek
Már 6300-nál is többen fordították a figyelmüket olyan mélyszegénységben élő…
Tovább olvasom >Jelentősen csökkenti hús termékkínálatát a Lidl, jönnek a tematikus hetek
Kevesebb hústermék lesz elérhető a Lidlben, a helyükön pedig növényi…
Tovább olvasom >