Magyar cég értékesíti a külföldi Tesco-k eszközeit is
Kilép a nemzetközi piacra a műszaki online árverések specialistája, az Intergavel Aukciósház. Hamarosan Szlovákiában, majd Csehországban és Lengyelországban is szervez árveréseket a 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás. A Tesco közép-európai hálózatában az időszakos csere, vagy egyéb ok miatt kiárusítandó termékeket, eszközöket fogják internetes aukción értékesíteni.
Kocsis Csaba
Külföldi piacra lép az Intergavel Aukciósház, a cég a Tesco közép-európai központjától kapott megbízást, hogy az áruházakból, logisztikai raktárakból értékesítsék a lecserélendő eszközöket.
– Először Szlovákiában szervezünk aukciót, erre még idén sor kerül. Ezután Csehországban és Lengyelországban is várnak ránk megbízások – ismerteti Kocsis Csaba, az Intergavel ügyvezetője. A magyarországi Tesco áruházak már 5 éve az online aukciót választják, ha kötelező csere, üzletbezárás, vagy egyéb ok miatt kiárusítják eszközeiket, berendezéseiket. Az áruházlánc központi, közép-európai irányítást kapott, az a döntés született, hogy a többi országban is a hazánkban már bevált módon értékesítsék a tárgyakat. Miután már korábban kialakult a bizalom, az Intergavel kap megbízást a cseh, szlovák, lengyel áruházi eszközök, gépek árverezésére is.
Az online aukciót azért kedvelik a cégek, mert a legmagasabb eladási árat garantálja azzal, hogy átlátható, kizárja az összebeszélés lehetőségét. Ebben a konstrukcióban a fizetési fegyelem is nagyon magas, hiszen előzetesen regisztrált vállalkozások vehetnek részt az árveréseken, amelyek likviditási vizsgálaton is átesnek – tette hozzá az ügyvezető.
A legfontosabb feladat, hogy az adott országokban úgy kell fellépnünk, mint egy helyi cégnek, vagyis alkalmazkodni kell az eltérő adóügyi, számviteli szabályokhoz. Ha valaki például a szlovák Tesco készleteiből vásárol, akkor szabályos szlovák számlát fog kapni. A magyar vállalkozások számára is jó hír lehet a bővítés, ugyanis a vállalkozók a határ menti eladóktól beszerezhetnek olyan eszközöket, amelyeket esetleg nem találnak meg hazai cégek kínálatában – mondta Kocsis Csaba.
Kapcsolódó cikkeink
Extra löket, extra alacsony áron a Tescótól
Új év, új élet – mondogatjuk magunknak szinte minden év…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megújul Magyarország egyik legnagyobb podcastpiaci szereplője
Teljesen megújul az Atmedia által 2021-ben indított szórakoztató audioplatform, a…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >