Magyar cég értékesíti a külföldi Tesco-k eszközeit is
Kilép a nemzetközi piacra a műszaki online árverések specialistája, az Intergavel Aukciósház. Hamarosan Szlovákiában, majd Csehországban és Lengyelországban is szervez árveréseket a 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás. A Tesco közép-európai hálózatában az időszakos csere, vagy egyéb ok miatt kiárusítandó termékeket, eszközöket fogják internetes aukción értékesíteni.
Kocsis Csaba
Külföldi piacra lép az Intergavel Aukciósház, a cég a Tesco közép-európai központjától kapott megbízást, hogy az áruházakból, logisztikai raktárakból értékesítsék a lecserélendő eszközöket.
– Először Szlovákiában szervezünk aukciót, erre még idén sor kerül. Ezután Csehországban és Lengyelországban is várnak ránk megbízások – ismerteti Kocsis Csaba, az Intergavel ügyvezetője. A magyarországi Tesco áruházak már 5 éve az online aukciót választják, ha kötelező csere, üzletbezárás, vagy egyéb ok miatt kiárusítják eszközeiket, berendezéseiket. Az áruházlánc központi, közép-európai irányítást kapott, az a döntés született, hogy a többi országban is a hazánkban már bevált módon értékesítsék a tárgyakat. Miután már korábban kialakult a bizalom, az Intergavel kap megbízást a cseh, szlovák, lengyel áruházi eszközök, gépek árverezésére is.
Az online aukciót azért kedvelik a cégek, mert a legmagasabb eladási árat garantálja azzal, hogy átlátható, kizárja az összebeszélés lehetőségét. Ebben a konstrukcióban a fizetési fegyelem is nagyon magas, hiszen előzetesen regisztrált vállalkozások vehetnek részt az árveréseken, amelyek likviditási vizsgálaton is átesnek – tette hozzá az ügyvezető.
A legfontosabb feladat, hogy az adott országokban úgy kell fellépnünk, mint egy helyi cégnek, vagyis alkalmazkodni kell az eltérő adóügyi, számviteli szabályokhoz. Ha valaki például a szlovák Tesco készleteiből vásárol, akkor szabályos szlovák számlát fog kapni. A magyar vállalkozások számára is jó hír lehet a bővítés, ugyanis a vállalkozók a határ menti eladóktól beszerezhetnek olyan eszközöket, amelyeket esetleg nem találnak meg hazai cégek kínálatában – mondta Kocsis Csaba.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >