Magyar cég értékesíti a külföldi Tesco-k eszközeit is
Kilép a nemzetközi piacra a műszaki online árverések specialistája, az Intergavel Aukciósház. Hamarosan Szlovákiában, majd Csehországban és Lengyelországban is szervez árveréseket a 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás. A Tesco közép-európai hálózatában az időszakos csere, vagy egyéb ok miatt kiárusítandó termékeket, eszközöket fogják internetes aukción értékesíteni.
Kocsis Csaba
Külföldi piacra lép az Intergavel Aukciósház, a cég a Tesco közép-európai központjától kapott megbízást, hogy az áruházakból, logisztikai raktárakból értékesítsék a lecserélendő eszközöket.
– Először Szlovákiában szervezünk aukciót, erre még idén sor kerül. Ezután Csehországban és Lengyelországban is várnak ránk megbízások – ismerteti Kocsis Csaba, az Intergavel ügyvezetője. A magyarországi Tesco áruházak már 5 éve az online aukciót választják, ha kötelező csere, üzletbezárás, vagy egyéb ok miatt kiárusítják eszközeiket, berendezéseiket. Az áruházlánc központi, közép-európai irányítást kapott, az a döntés született, hogy a többi országban is a hazánkban már bevált módon értékesítsék a tárgyakat. Miután már korábban kialakult a bizalom, az Intergavel kap megbízást a cseh, szlovák, lengyel áruházi eszközök, gépek árverezésére is.
Az online aukciót azért kedvelik a cégek, mert a legmagasabb eladási árat garantálja azzal, hogy átlátható, kizárja az összebeszélés lehetőségét. Ebben a konstrukcióban a fizetési fegyelem is nagyon magas, hiszen előzetesen regisztrált vállalkozások vehetnek részt az árveréseken, amelyek likviditási vizsgálaton is átesnek – tette hozzá az ügyvezető.
A legfontosabb feladat, hogy az adott országokban úgy kell fellépnünk, mint egy helyi cégnek, vagyis alkalmazkodni kell az eltérő adóügyi, számviteli szabályokhoz. Ha valaki például a szlovák Tesco készleteiből vásárol, akkor szabályos szlovák számlát fog kapni. A magyar vállalkozások számára is jó hír lehet a bővítés, ugyanis a vállalkozók a határ menti eladóktól beszerezhetnek olyan eszközöket, amelyeket esetleg nem találnak meg hazai cégek kínálatában – mondta Kocsis Csaba.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: 100 ezer termékkel a menstruációs szegénység ellen
Közel 100 000 termék, összesen 3 000 000 forint támogatás…
Tovább olvasom >Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A szobai ventilátor, a parfüm és a terhességi teszt is jól fogy a Wolton, a rendelések negyede már nem melegételekre érkezik
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, ha online vásárlásról van szó:…
Tovább olvasom >