Magyar cég értékesíti a külföldi Tesco-k eszközeit is
Kilép a nemzetközi piacra a műszaki online árverések specialistája, az Intergavel Aukciósház. Hamarosan Szlovákiában, majd Csehországban és Lengyelországban is szervez árveréseket a 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás. A Tesco közép-európai hálózatában az időszakos csere, vagy egyéb ok miatt kiárusítandó termékeket, eszközöket fogják internetes aukción értékesíteni.
Kocsis Csaba
Külföldi piacra lép az Intergavel Aukciósház, a cég a Tesco közép-európai központjától kapott megbízást, hogy az áruházakból, logisztikai raktárakból értékesítsék a lecserélendő eszközöket.
– Először Szlovákiában szervezünk aukciót, erre még idén sor kerül. Ezután Csehországban és Lengyelországban is várnak ránk megbízások – ismerteti Kocsis Csaba, az Intergavel ügyvezetője. A magyarországi Tesco áruházak már 5 éve az online aukciót választják, ha kötelező csere, üzletbezárás, vagy egyéb ok miatt kiárusítják eszközeiket, berendezéseiket. Az áruházlánc központi, közép-európai irányítást kapott, az a döntés született, hogy a többi országban is a hazánkban már bevált módon értékesítsék a tárgyakat. Miután már korábban kialakult a bizalom, az Intergavel kap megbízást a cseh, szlovák, lengyel áruházi eszközök, gépek árverezésére is.
Az online aukciót azért kedvelik a cégek, mert a legmagasabb eladási árat garantálja azzal, hogy átlátható, kizárja az összebeszélés lehetőségét. Ebben a konstrukcióban a fizetési fegyelem is nagyon magas, hiszen előzetesen regisztrált vállalkozások vehetnek részt az árveréseken, amelyek likviditási vizsgálaton is átesnek – tette hozzá az ügyvezető.
A legfontosabb feladat, hogy az adott országokban úgy kell fellépnünk, mint egy helyi cégnek, vagyis alkalmazkodni kell az eltérő adóügyi, számviteli szabályokhoz. Ha valaki például a szlovák Tesco készleteiből vásárol, akkor szabályos szlovák számlát fog kapni. A magyar vállalkozások számára is jó hír lehet a bővítés, ugyanis a vállalkozók a határ menti eladóktól beszerezhetnek olyan eszközöket, amelyeket esetleg nem találnak meg hazai cégek kínálatában – mondta Kocsis Csaba.
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >Az Allee-ban adták át az ország első beltéri antenna rendszerét, amelyen mindhárom mobilszolgáltató 5G hálózata elérhető
A több szolgáltatót kiszolgáló beltéri hálózat egyedülálló az országban, különlegessége,…
Tovább olvasom >