Magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány
Magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány 3,5 milliárd forint értékben – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára Budaörsön csütörtökön.
Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján elmondta, hogy a kormány a magyar eredetvédelmi rendszer továbbfejlesztésével szeretné a magyar borok promóciós és bormarketing tevékenységét fejleszteni.
A Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta azt az arculatot a magyar borhoz, amelyet a következő időszakban a szakmával közösen szeretnének felépíteni, hogy a jó minőségű magyar bor védjegyévé váljon. A népszerűsítő program ezt a célt szolgálja – fűzte hozzá az államtitkár.
Elmondta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 35 milliárd forintot különített el a kormány a borászatok technológiai megújítását elősegítő támogatásokra, amiből 10 milliárd forint még elbírálás alatt áll.
Azt a gyönyörű változatosságot, amit a 6 borrégió, a 22 borvidék, a 36 földrajzi árujelző 65 000 hektáron megjelenít, mindenképpen tovább kell erősíteni azzal a népszerűsítő programmal, amelyet a kormány most elindít – fűzte hozzá Feldman Zsolt.
Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója arról beszélt, hogy az Auchan külön figyelmet fordít arra, hogy ilyenkor ősszel ne borlistázással, hanem kóstolás utáni borválogatással állítsa össze termékkínálatát. Hozzátette, hogy ebben az évben 1200 bor és pezsgő szerepel a válogatásukban, 120 borászattal és feltörekvő pincészetekkel van kapcsolatuk. A magyarországi top 100 bor listájáról hetvenkettő megtalálható a kínálatukban – fűzte hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >