Magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány
Magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány 3,5 milliárd forint értékben – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára Budaörsön csütörtökön.
Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján elmondta, hogy a kormány a magyar eredetvédelmi rendszer továbbfejlesztésével szeretné a magyar borok promóciós és bormarketing tevékenységét fejleszteni.
A Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta azt az arculatot a magyar borhoz, amelyet a következő időszakban a szakmával közösen szeretnének felépíteni, hogy a jó minőségű magyar bor védjegyévé váljon. A népszerűsítő program ezt a célt szolgálja – fűzte hozzá az államtitkár.
Elmondta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 35 milliárd forintot különített el a kormány a borászatok technológiai megújítását elősegítő támogatásokra, amiből 10 milliárd forint még elbírálás alatt áll.
Azt a gyönyörű változatosságot, amit a 6 borrégió, a 22 borvidék, a 36 földrajzi árujelző 65 000 hektáron megjelenít, mindenképpen tovább kell erősíteni azzal a népszerűsítő programmal, amelyet a kormány most elindít – fűzte hozzá Feldman Zsolt.
Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója arról beszélt, hogy az Auchan külön figyelmet fordít arra, hogy ilyenkor ősszel ne borlistázással, hanem kóstolás utáni borválogatással állítsa össze termékkínálatát. Hozzátette, hogy ebben az évben 1200 bor és pezsgő szerepel a válogatásukban, 120 borászattal és feltörekvő pincészetekkel van kapcsolatuk. A magyarországi top 100 bor listájáról hetvenkettő megtalálható a kínálatukban – fűzte hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >