Magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány
Magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány 3,5 milliárd forint értékben – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára Budaörsön csütörtökön.
Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján elmondta, hogy a kormány a magyar eredetvédelmi rendszer továbbfejlesztésével szeretné a magyar borok promóciós és bormarketing tevékenységét fejleszteni.
A Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta azt az arculatot a magyar borhoz, amelyet a következő időszakban a szakmával közösen szeretnének felépíteni, hogy a jó minőségű magyar bor védjegyévé váljon. A népszerűsítő program ezt a célt szolgálja – fűzte hozzá az államtitkár.
Elmondta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 35 milliárd forintot különített el a kormány a borászatok technológiai megújítását elősegítő támogatásokra, amiből 10 milliárd forint még elbírálás alatt áll.
Azt a gyönyörű változatosságot, amit a 6 borrégió, a 22 borvidék, a 36 földrajzi árujelző 65 000 hektáron megjelenít, mindenképpen tovább kell erősíteni azzal a népszerűsítő programmal, amelyet a kormány most elindít – fűzte hozzá Feldman Zsolt.
Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója arról beszélt, hogy az Auchan külön figyelmet fordít arra, hogy ilyenkor ősszel ne borlistázással, hanem kóstolás utáni borválogatással állítsa össze termékkínálatát. Hozzátette, hogy ebben az évben 1200 bor és pezsgő szerepel a válogatásukban, 120 borászattal és feltörekvő pincészetekkel van kapcsolatuk. A magyarországi top 100 bor listájáról hetvenkettő megtalálható a kínálatukban – fűzte hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >NKFH: csemege és paprikás szeletelt szalámit hívott vissza az Auchan nem jelölt allergén tartalma miatt
Az Auchan Magyarország Kft. visszahívta és a forgalomból is kivonta…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >