Magyar borokat népszerűsít és értékesít külföldön a Tesco
Kormányzati, kereskedelmi és termelői közreműködéssel népszerűsít és értékesít magyar borokat a Tesco Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban, majd a jövő év tavaszától az Egyesült Királyságban is.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Wine Concept Zrt. és a Tesco-Global Áruházak Zrt. közös munkájának eredményeként jött létre Wine Concept ernyőmárka, ez adja a cseh, a lengyel és a szlovák Tesco-áruházakban eladott magyar borok 12 százalékát – közölte Matt Simister, a Tesco-Európa vezérigazgatója csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.
Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár kiemelte:a V4 országok 65 millió fogyasztót jelentő piaca a Wine Concept együttműködés keretében kiszámítható és biztos keresletet jelent a magyar borok számára.
A helyettes államtitkár megjegyezte azt is: Wine Concept borok értékesítése az Egyesült Királyságban azzal a közvetett hatással is járhat, hogy brit borkedvelők a magyar borok miatt látogatnak majd Magyarországra. Az MTI-nek elmondta: az együttműködés más Magyarországon működő kiskereskedelmi láncok számára is nyitott lehetőség.
Petkovits Gábor, a Wine Concept Zrt. értékesítési vezetője beszámolt arról, hogy az utóbbi egy évben az eladott mennyiség már elérte a félmillió palackot, és folyamatosan emelkedik. A 22 magyar borrégió, a még több borfajta, és pincészet között még a magyar borkedvelőknek is nehéz kiigazodni, a külföldi borfogyasztóknak pedig végképp túl bonyolult. Ezért jött létre a Wine Concept ernyőmárka, amely egy név alatt az ország 5 borégiójából (Balaton, Eger, Szekszárd, Tokaj, Villány) 18 különböző típusú palackozott bort kínál a vásárlóknak – mondta Petkovics Gábor.
Matt Simister elmondta: a jövő év márciusától-áprilisától pedig a Wine Concept két terméke, egy Chardonnay és egy késői szüretelésű tokaji bor mintegy 400 Egyesült Királyságbeli Tesco-áruházban válik elérhetővé. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >