Magyar borok Milánóban

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 22. 00:05

Először rendezett önálló magyar borbemutatót Olaszországban a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség (ITD Hungary). A milánói rendezvény célja a magyar eredetű borok népszerűsítése és új exportpiacok feltárása volt.

Az október 20-i programon 13 pincészet (egri, tokaj-hegyaljai, szekszárdi, soproni és pannonhalmi borvidék) tartott borkóstolót több mint 300 olasz szakmai érdeklődőnek.
Az éttermek és enotékák képviselőiből, szakújságírókból és a gazdasági élet szereplőiből álló szakmai közönség előtt a már az olasz piacon is ismert Tokaji Aszú és az eddig teljesen ismeretlen Leányka, Hárslevelű, Irsai Olivér, 6 puttonyos Tokaji Aszú aratta a legnagyobb sikert.
„Bár elsőre merész ötletnek tűnt magyar borbemutatót szervezni Európa egyik legnagyobb bortermelő országában, a rendezvény sikere önmagáért beszél. A titok az lehet, hogy olyan speciális magyar borokat mutattunk be, amelynek nincs olasz konkurenciája, mert a fajta ott nem ismert” – összegezte a rendezvény tapasztalatait Spányik Péter milánói vezető külgazdasági szakdiplomata, a rendezvény főszervezője.
Az ITD Hungary 2010-ben tervezi a roadshow folytatását Rómában és Triesztben – írja a napi.hu.




Kapcsolódó cikkeink